Причините, за да не можете да работите с Вашата пощенска кутия, може да бъдат няколко и различни. По-долу са изброени най-често срещаните.
За да установите от къде се получава проблемът, опитайте да влезете в пощата през Webmail. Това можете да направите, като въведете в браузъра някой от адресите за достъп до уеб мейл:
https://mysupersite.com/webmail
или
https://server.superhosting.bg:2096
mysupersite.com – заменете с името на домейна; server – името на сървъра, на който се намира вашия акаунт;
В случай че влизате успешно в пощата през Webmail и изпращате / получавате имейл съобщения безпроблемно, трябва да потърсите причината за проблема локално на вашия компютър, мрежа или имейл клиент.
1. Неправилно въведено потребителско име (username) и/или парола
Преди да пристъпите към по нататъшно търсене на проблема, уверете се, че сте изписали правилно потребителското си име и парола.
2. Затворен 25-ти порт
По подразбиране повечето мейл клиенти (MS Outlook, Mozilla Thunderbird) са настроени да изпращат писмата през 25-ти порт. Често обаче интернет доставчикът или системният администратор на локалната мрежа, затваря (забранява) 25-ти порт, с цел предотвратяване изпращането на СПАМ. По този начин вашият мейл клиент не може да осъществи връзка със сървъра и извежда съобщение от типа „Connection to server failed“ или „Cannot connect to server„. Поради тази причина, на сървърите на СуперХостинг.БГ, е добавена възможност изпращането на имейли да се осъществява през 26-ти порт. За целта в мейл клиента портът трябва да се промени от стандартния 25-ти на 26-ти порт.
3. Неправилно конфигурирани входящ и изходящ мейл сървъри
SMTP сървър е сървърът, през който се изпращат имейл съобщенията. СуперХостинг.БГ дава възможност всеки потребител да ползва SMTP сървър с името на своя домейн – ime-na-domain.com. Това е информацията, която трябва да се въведе за изходящ (outgoing SMTP) и входящ (incoming) POP3/IMAP mail сървър .
Някои интернет доставчици задължават потребителите си да ползват техния SMTP сървър, с аргумента, че в противен случай няма да могат да изпращат писма. СуперХостинг.БГ предоставя възможност всеки потребител сам да избере какъв SMTP сървър да ползва.
4. Включен FIREWALL
Понякога антивирусната/защитната програма, инсталирана на вашия компютър, може да се окаже пречка за изпращане и получаване на поща. Най-често неправилно конфигурираният firewall спира изпращането на имейл съобщенията.
Тествайте дали вашият мейл клиент функционира нормално, при изключен firewall. Ако установите, че именно той е причината за невъзможността за изпращане / получаване на писма, то трябва да го настроите, така че да не пречи на работата на мейл клиента.
5. Пълна пощенска кутия
Когато пощенската кутия се запълни, в нея не могат да се получават писма. На потребителя, който се опитва да изпрати имейл до тази кутия, се връща следното съобщение:
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: mailbox@domain.com
mailbox is full: retry timeout exceeded
За да продължите да получавате съобщения в тази кутия, или трябва да изтриете съобщения от нея, или да увеличите размера й. Размерът се задава при създаването на кутията и може да се увеличи през контролния панел cPanel. Максимален лимит, за квотата на имейл акаунт, е размерът на дисковото пространство на хостинг акаунта.
Как да променя квотата на имейл акаунт? | Help
6. SMTP authentication
За да можете да изпращате имейл съобщения, през мейл клиент, в настройките му трябва задължително да е включена опцията „use security authentication“.
Повече информация за включване на „SMTP authentication“, при най-често използваните мейл клиенти, можете да намерите в следните статии:
MS Outlook 2003
MS Outlook 2002/XP
Microsoft Outlook Express
Mozilla Thunderbird
Опцията „SMTP authentication“ няма отношение при изпращането на имейл съобщения през Webmail.