Предимството на така наречените постоянни чат стаи, освен че улесняват комуникацията и сплотяват екипа на дадената организация е, че са постоянни и не изчезват след затваряне на Pronto, както се случва с обикновените чат стаи. Всеки потребител на cMailPro може да се възползва от тази функционалност.
В тази статия ще обясним подробно:
- Как да създадете чат стая?
- Как да добавяте членове към общия чат?
- Какви други възможности има чат стаята?
Създаване на чат стая в cMailPro
За да създадете постоянна чат стая, е необходимо да ни изпратите следната информация на имейл support@superhosting.bg
:
- Домейн името, с което използвате cMailPro (пример:
mydomain.com
), - Имейл адреса, чиято собственост ще бъде чат стаята (пример:
admin@
),mydomain
.com - Името на чат стаята (пример:
Общ чат
).
* имейл адресът, чиято собственост ще бъде чат стаята, разполага със специални администраторски права, за които ще научите по-надолу в статията.
След като ни предоставите тези данни, наш колега ще създаде желаната от вас постоянна чат стая и ще се свърже с вас. За съжаление, към момента не можем да предоставим възможността сами да създавате вашите чат стаи.
Добавяне на членове към общия чат
За да добавите членове към вашия нов общ чат, е необходимо те сами да се присъединят към него, следвайки описаните по-долу стъпки:
- Влезте в Pronto,
- Кликнете иконата Chats в менюто,
- Кликнете иконката с форма на балон в хоризонталното меню,
- Изберете чат стая,
- Изберете име за чат (бихте могли да ползвате вашето име или псевдоним),
- Кликнете бутона Join.
Други възможности на чат стаята
Системно меню
– този бутон позволява изпращането на прикачен файл до всички участници в чата. Файлът се качва на сървъра и автоматично се генерира и изпраща линк към участниците.
– бутонът за обаждания към момента не функционира.
– чрез този бутон бихте могли да изпратите имейл съобщение до всички участници в чата.
– менюто дава достъп до някои настройки и опции на самата чат стая.
- Subject – служи за промяна на името на чат стаята.
- Clear – изчиства съобщенията от екрана. Текстът остава видим за останалите участници. При следващо влизане в чат стаята, съобщенията ще се появят отново и във вашия панел.
- Refresh History – презарежда историята на чата.
- Delete All History – изтрива цялата история на чат сесията.
- Close – изход от чат стаята.
Потребителско меню
При кликане върху името на даден потребител в дясното потребителско меню, имате следните опции:
- Private Message – изпращане на лично съобщение до избрания потребител.
- Grant Moderator – даване права на модератор на потребителя – докато правата са активни, той може да изключва хора от чата, както и да ги заглушава.
- Revoke Voice – заглушава даден потребител. Неговите съобщения няма да се доставят в общия чат, ако тази опция е избрана.
- Kick – изключва даден потребител от чата.
Функциите Grant и Revoke работят като ключ за включване и изключване. Както с Grant Moderator давате права на модератор, при следващо кликане върху иконата на потребителя името на бутона се променя на Revoke Moderator и ако кликнете бутона, модераторските права на потребителя ще бъдат прекратени.
По същия начин ако кликнете повторно върху иконата на заглушен потребител (Revoke Voice) името на бутона се променя на Grant Voice и ако кликнете бутона, правата на потребителя ще бъдат възстановени и той ще може да изпраща съобщения нормално.
Имайте предвид, че този пример е извършен с потребител, който има права на модератор. При обикновен потребител, единствената опция от това меню ще бъде Private Message (лично съобщение).