След промяна на DNS настройките за домейна има технологичен период от 2 до 48 часа за опресняване на новата DNS информация. В случай че този период е изтекъл и все още не успявате да заредите Вашия сайт, възможно е локално на Вашия компютър да е запазен DNS кеш.
DNS кешът на локалното устройство съхранява IP адресите на домейните, които са зареждани. По този начин при следващо зареждане на домейн, информацията за IP адреса му се получава много по-бързо от DNS кеша и не се извършва проверка в DNS системата.
Windows
За да изчистите DNS кеш информацията на локалния компютър при ползване на Windows операционна система, можете да използвате приложението ipconfig в команден режим.
Стартирането на Command Prompt можете извършите като натиснете Start бутона на Windows, изберете Run и изпишете в полето cmd, след което натиснете ОК. Можете да отворите cmd и като изберете клавишите Win бутон+R » изписвате cmd » OK.
За да изчистите локалния DNS кеш, изпълнете следната команда:
ipconfig /flushdns
След изписването на командата натиснете Enter.
При успешно изпълнение на командата ще получите следния резултат:
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
Рестартирайте браузъра и опитайте да достъпите сайта отново.
В случай че все още сайтът не се зарежда, възможно е предишната DNS информация да е кеширана на DNS сървърите на интернет доставчика Ви.
Можете да смените DNS сървърите, които използвате в момента, в мрежовите настройки на Вашето устройство. Ако досега сте използвали тези на интернет доставчика, може да ги смените с други например на Google, Cloudflare или OpenDNS.
MacOSX
За да изчистите локалния DNS кеш на Вашето MacOSX устройство, отворете терминала от Applications » Utilities » Terminal и изпишете командата:
OS X 10.5 и следващи:
sudo dscacheutil -flushcache
След изпълнение на горната команда, изпишете следната команда и натиснете Enter:
sudo killall -HUP mDNSResponder
OS X 10.4 и предишни:
lookupd -flushcache
След като DNS кешът е изтрит на Вашето устройство, затворете терминала. Презаредете уеб браузъра или го рестартирайте.
Вижте още:
🔗 Изтриване на кешираната информация в браузъра IE, Firefox и Chrome