Функцията Псевдоним на пощенска кутия ни дава възможност да регистрираме допълнителен имейл в настройките на cMailPro пощенски акаунт и да получаваме съобщения във виртуална пощенска кутия. Ако акаунтът sales@demo.com добави prodajbi@demo.com като alias, тогава всички имейли към тези две пощенски кутии ще отидат при sales@demo.com.
В статията ще ви покажем как да ползвате тази функционалност и в какви случаи тя може да бъде полезна.
За да активираме функцията, логваме се в клиентския профил и навигираме до панела за управление на cMailPro (Бизнес мейл (cMailPro) » Настройки (за домейн) » Бизнес Мейл » Управлявай (за домейн) » cMailPro management). В секция Акаунти кликаме линка Управление на псевдоними:
По подразбиране няма създадени псевдоними:
За да създадем псевдоним, кликаме в полето Нов псевдоним, въвеждаме желаното име и кликаме бутона Добави:
Създадените псевдоними се записват в таблица под текстовото поле Нов псевдоним. Срещу всеки запис в таблицата имаме достъп до два инструмента – Преименувай и Изтрий:
Преименуване на псевдоним
За да променим името на псевдоним, кликаме иконата със символ молив и етикет Преименувай. В новия прозорец въвеждаме новото име в текстовото поле Псевдоним и кликаме бутона Запази:
Съобщение в долната част на екрана ни потвърждава успешната промяна на името:
Новият псевдоним се записва в таблицата с псевдоними:
Изтриване на псевдоним
За да изтрием псевдоним, кликаме бутона със символ кошче и етикет Изтрий. В прозореца кликаме бутона Изтрий, за да потвърдим изтриването:
Текстово съобщение в долната част на екрана ни потвърждава успешното изтриване:
Тест на имейл псевдоними
За да тестваме как cMailPro работи с псевдоними, изпращаме имейл от външна поща към виртуална пощенска кутия с адрес името на псевдонима и cMailPro домейна [псевдоним@домейн]
. В примера създадохме псевдоним newalias@
към пощата mbox@
:
Писмото се получава в пощенската кутия mbox@
, въпреки че е изпратено към несъществуващата (виртуалната) поща newalias@
:
В полето To:
е записан адресът на виртуалната поща:
Ако решим да отговорим на писмото, от коя поща ще бъде изпратен отговора? Нека проверим:
В полето From:
е записан адресът на реалната поща mbox@
:
Дублиране на имейл псевдоними
Какво ще се случи ако решим да създадем имейл псевдоним със същото име newalias в друг пощенски акаунт в cMailPro? Нека проверим.
Влизаме в акаунта demo@
, в интерфейса Управление на псевдоними въвеждаме newalias и кликаме бутона Добави:
Текстово съобщение ни информира, че cMailPro не може да регистрира този псевдоним и ни предлага да проверим дали въведеното име е коректно:
Практическо приложение на имейл псевдонимите
Тестовете ни потвърдиха основното предимство при използване на псевдоним на пощенска кутия – подателят не знае истинското име на пощата и изпраща съобщение към виртуална поща.
Използването на имейл псевдоними е подходящ начин за регистриране в сайтове, бюлетини и онлайн услуги, които не използват потвърждаване на контактната поща (double opt-in).
Ако решите да прекратите регистрацията си, просто изтривате псевдонима и вече не сте зависими от факта дали уебмастърът на услугата коректно отписва (unsubscribe) абонатите си.
Може да следите различни канали за комуникация, като във всеки канал предоставите различен псевдоним и по този начин ще знаете от къде получавате обратна връзка.