1. Начало
  2. Сайт билдър
  3. Как да изградим сайта си спрямо изискванията за GDPR?

Как да изградим сайта си спрямо изискванията за GDPR?

Забелязали ли сте, че при сърфиране в мрежата все повече сайтове искат от Вас разрешение за:

  • приемане на Общите условия за работа със сайта;
  • използване на Вашите лични данни за целите на сайта;
  • придържане към политиката за поверителност?

Това е така, тъй като на 25 май 2018 година влязоха в сила нови правила, свързани с обработката и съхранението на лични и чувствителни данни на граждани от Европейския съюз. Днес този набор от правила е по-познат на онлайн потребителите като GDPR.

Независимо на каква платформа се базира сайтът Ви, той би следвало да се придържа към общоприетите закони, тенденции и регламенти, които защитават човешките права от недобронамерени действия и строги нарушения. А Сайт билдър като представител на SaaS (Software as a service) решенията не прави изключение и може да изпълни всички изисквания на GDPR само с няколко бързи клика благодарение на интуитивната си администрация.

Но преди това…

Какво е GDPR?

Най-общо казано GDPR (General Data Protection Regulation/Общ регламент за защита на данните) защитава всеки европейски гражданин от опити за злоупотреба с неговите данни и намеса в личния му живот, като гарантира конфиденциалност и прозрачност при използването чувствителна информация, пряко свързана с него и неговите действия.

Как да адаптираме сайта си спрямо изискванията за GDPR?

Бързаме да Ви зарадваме, че сме се погрижили за възможността сайтовете, които създавате с помощта на Сайт билдър, да отговарят напълно на изискванията за GDPR. Затова сме Ви подготвили няколко съвета, с които да адаптирате Вашия сайт спрямо общия регламент за защита на данните.

Ето кои са основните точки:

  1. Включете декларация за поверителност в сайта.

Тя Ви е нужна, за да се обосновете пред посетителите на Вашия сайт какви данни събирате, обработвате и пазите и с каква цел. Декларацията за поверителност е вид правно споразумение, което служи в интерес на всички европейски граждани, и ще Ви осигури спокойствие при потенциални конфликти от юридическо естество. 

Независимо каква е дейността на Вашия бизнес онлайн, е необходимо да се съобразите с политиката за поверителност и да я представите на достъпен за посетителите език. Уверете се, че декларацията за поверителност се намира на удобно и видимо място в сайта, така че потребителите лесно могат да я открият.

Сайт билдър Ви дава възможността да добавите нова страница, в която да опишете Политиката си за поверителност спрямо посетителите. Това се случва изключително лесно през администрацията на сайта > Табло > Страници.

Подробна информация ще откриете в тук: Видове страници в Сайт билдър

  1. Добавете Pop-up съобщение за използването на “бисквитки”.

Съобщението в тях е абсолютно персонализирано и Вие сте тези, които решават каква информация ще присъства в тях. Ролята на бисквитките е да уведомява потребителите на сайта, че техните данни за използват с определени цели. Бисквитките са своеобразен начин да идентифицирате самоличността си при влизане в даден сайт, без да е необходимо да се регистрирате в сайта с потребителско име и парола.

Вграждането на pop-up съобщение се случва бързо и лесно чрез използването на подходящ инструмент и удобните функции на Сайт билдър.

Ще Ви дадем пример с такава услуга, която Ви позволява да добавите в сайта си изскачащ банер.

  • Влезте в сайта на WebsitePolicies.
  • Персонализирайте банера, който искате да се визуализира на Вашия сайт (изберете разположение, цвят, въведете текст).
  • Копирайте кода за вграждане на готовото pop-up съобщение.
  • Отворете администрацията на сайта и кликнете върху бутона „Табло“ в навигационната лента.
  • Натиснете върху секция Настройки, изберете таба Вграждане на код и поставете копирания код в частта „Преди затварящ таг </head>“.
1. Отворете сайта за създаване на pop-up банери.
1. Отворете сайта за създаване на pop-up банери.
2. След стилизиране на банера, копирайте кода, като кликнете върху съответния бутон.
2. След стилизиране на банера, копирайте кода, като кликнете върху съответния бутон.
3. Влезте в администрацията на сайта и отворете таблото за редакция.
3. Влезте в администрацията на сайта и отворете таблото за редакция.
4. Кликнете върху секция Настройки.
4. Кликнете върху секция Настройки.
5. Изберете таба Вграждане на код, поставете копирания код в полето преди затварящ таг head и натиснете Запазване.
5. Изберете таба Вграждане на код, поставете копирания код в полето преди затварящ таг </head> и натиснете Запазване.
Ето как изглежда готовото pop-up съобщение, което ще се визуализира на сайта Ви.
Ето как изглежда готовото pop-up съобщение, което ще се визуализира на сайта Ви.

Готово! Вече имате съобщение, че сайтът Ви ползва бисквитки. 

Повече информация за бисквитките ще откриете в помощната ни статия.

  1. Сложете Общи условия за ползване на сайта.

Общите условия са със силно препоръчителен характер за един уебсайт. Те играят ролята на договор, в който са описани всички права и отговорности на потребителите, работещи с даден сайт. Страницата с общите условия маркира законовите рамки при евентуално нарушение на авторските права или посегателство върху интелектуалната собственост от страна на потребителите по време на използването на сайта. В това споразумение са дефинирани и последващите действия както за нарушителите, така и за собственика на сайта, в случай че се установят щети или повреди при работа със сайта.

Нашият екип може да Ви съдейства при изготвянето на страница с Общи условия. А добавянето на нова страница, в която да опишете Общите условия за ползване на сайта се случва с няколко клика през администрацията на Сайт билдър.

  1. Създайте отметка за съгласие в контактната/регистрационната форма на сайта.

Когато добавяте форма за регистрация или контакт във Вашия сайт, включете в нея отметка за съгласие с Общите условия на сайта и я направете задължителна преди кликването върху бутона “Изпращане”. 

Добра практика е да се поставя отметка, свързана с Общите условия при работа със сайта. Така ще информирате потребителите, че спазвате необходимите законови разпоредби.
Добра практика е да се поставя отметка, свързана с Общите условия при работа със сайта. Така ще информирате потребителите, че спазвате необходимите законови разпоредби.

Бихте могли да добавите още една отметка, която изисква потвърждение за съгласие от потребителите да получават маркетингови материали от Вас. Тя не е задължителна, а по-скоро пожелателна, защото крие риск от раздразнение от страна на посетителите на сайта. 

Особено важно е да уведомите потребителите, че ще събирате и обработвате техните данни. Така ще си осигурите спокойствие, че сте в унисон със законовите разпоредби и не злоупотребявате с лични данни. Освен това следването на тези принципи ще Ви помогне да спечелите доверието на потребителите, защото им показвате, че не оставяте скрити от тях условия.

Важно! Тази статия задава основните точки при изграждането на сайт спрямо изискванията за GDPR. Тя не би да се възприема като правен съвет. Консултирайте се с адвокат, за да сте сигурни, че спазвате необходимите законови разпоредби, касаещи GDPR.

Независимо каква е сферата, в която развивате дейността или бизнеса си онлайн, покажете на потребителите и клиентите си, че могат да бъдат спокойни за сигурността на своите лични данни, посещавайки Вашия сайт. Това е само една от стъпките по пътя на доверието и лоялността към бранда Ви.

Ако имате нужда от съдействие при изграждането на Вашия сайт, не се колебайте да се обърнете към нас по имейл, телефон или чат.

Обновена: 24.05.2022

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още