1. Начало
  2. GDPR Протект
  3. Създаване на политиката за поверителност

Създаване на политиката за поверителност

Как да генерирате вашата политика за поверителност  

Процесът е прост и доста лесен:

  1. Създайте и персонализирайте вашата политика за поверителност: Важно е да създадете документ, който отразява всички ваши дейности по обработка на данни. Вашата политика няма да изглежда като тази на друга компания, защото трябва да отговаря на уникалната ви бизнес ситуация. Уверете се, че сте генерирали изчерпателно известие за поверителност, което споменава всички законово изисквани текстове и всички технологии, които събират данни на вашия уебсайт. Политиката за бисквитки се генерира автоматично – за целта трябва да я активирате, вижте как: Инструмент за управление на бисквитките [въведение и първи стъпки].
  2. Добавете политиката за поверителност на вашия сайт: След като сте създали документа, е време да го инсталирате на вашия уебсайт. Според правните изисквания и общата практика, линкът към политиката за бисквитки и поверителност трябва да бъде видим и лесно достъпен. С GDPR Протект имате различни методи за интеграция, от които можете да избирате, за да улесните този процес!
  3. Актуализирайте и прецизирайте политиката при необходимост: Това е една от основните причини за използването на генератора, защото той ви позволява динамично да интегрирате вашата политика и да я актуализирате по всяко време. Докато законите за поверителност и вашият уебсайт се променят, ще трябва да добавяте нови клаузи или технологии. С GDPR Протект можете да направите това бързо и лесно.

1. Създайте и персонализирайте вашата политика за поверителност  

Вашата политика за поверителност трябва да бъде адаптирана към практиките за събиране на данни на вашия сайт или приложение. Това става чрез добавяне на услуга.

Услугите обикновено попадат в две категории:

  • Услуги, свързани с вашите собствени дейности по събиране на данни (напр. контактни форми)
  • Услуги, свързани с дейности по събиране на данни от трети страни (напр. Google Analytics)
избор на услуги/платформи, които записват бисквитки в браузъра на посетителите

Използвайте Site Scanner инструмента, който ви позволява бързо да инспектирате вашия сайт в реално време и да идентифицирате кои услуги трябва да добавите към вашата политика. Имайте предвид, че макар нашият скенер да е мощен, той може да сканира само технологиите, които са директно интегрирани на вашите страници. Затова ще трябва ръчно да добавите клаузи, свързани с дейности по обработка на данни като изпращане на бюлетини.

Когато се опитвате да разберете кои основни услуги да добавите към вашата политика, може да си зададете следните въпроси:

Какви потребителски данни събирам сам и как ги събирам? 

Пример: форми за бюлетини, контактни форми, системи за коментари.

Кои услуги на трети страни използвам на своя сайт/приложение?

Най-вероятно тези услуги също обработват потребителски данни по някакъв начин и следователно трябва да бъдат включени в политиката ви. Някои често срещани примери са:

  • Джаджи за социални медии (напр. бутони за харесване/споделяне на Facebook, бутон за туит на Twitter, бутон “pin it” на Pinterest);
  • Услуги за достъп до външни акаунти: услуги, които позволяват достъп до потребителски акаунт на друга платформа (напр. достъп до Facebook акаунт, достъп до Twitter акаунт);
  • Процесори за плащания (напр. Stripe, PayPal);
  • Инструменти за проследяване и анализ (напр. Google Analytics, Piwik, WordPress Stats).  

Ако използвате проследяване, ще трябва да добавите банер за бисквитки и да внедрите решение за управление на бисквитките на вашия сайт:

  • Софтуер за имейл маркетинг и управление на бюлетини (напр. Constant Contact, MailChimp, Mad Mimi, AWeber);
  • Услуги за дигитален маркетинг и реклама (напр. Google Adsense, Google Ads, AdButler).

За какви цели събирам тези данни?  

В повечето случаи целта на събирането на данни е стандартна и автоматично включена в добавените услуги. Въпреки това, при генерирането на вашата политика за поверителност може да има случаи, когато трябва да добавите допълнителни уточнения. Някои често срещани примери са:

  • Продажба на стоки и услуги онлайн;
  • Директен имейл маркетинг (монетизиране на вашия бюлетин или промотиране на продукти и услуги на трети страни).

Можете лесно да добавите персонализирани услуги, като просто попълните вградената форма.

2. Добавете политиката за поверителност на вашия сайт  

Когато политиката за поверителност е готова, тя трябва да бъде добавена към сайта. Това става чрез вградения код, който ви предоставяме.

код за вмъкване на политиката в сайта

Можете да направите политиката за поверителност достъпна на вашия сайт/приложение по следните начини:

  • като бутон с модален прозорец (включен в стандартната безплатна версия);
  • като директен линк (например за App Stores);
  • или като директно вграждане в сайта (което показва вашата политика за поверителност като част от вашия уебсайт).

3. Актуализирайте политиката си при необходимост  

Ние постоянно следим основните правни регулации и автоматично актуализираме вашата политика, за да я поддържаме валидна и актуална. Въпреки това, ако се наложи да актуализирате ръчно вашата лична информация, данни за контакт, персонализирани клаузи или да добавите допълнителни услуги, можете просто да влезете отново в таблото на iubenda и да направите промените по всяко време.

Обновена: 05.11.2024
Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още