1. Начало
  2. Сайт билдър
  3. SEO оптимизация на сайта

SEO оптимизация на сайта

Сайт билдър е още едно чудесно решение да създадете мечтания сайт бързо, лесно и професионално. Но модерната визия и богата функционалност на сайта не биха били от полза, ако не достигнете до аудиторията, към която се стремите.

Как да увеличите броя на посетителите си обаче?

С работеща SEO стратегия.

SEO или search engine optimization (Оптимизация за търсачки) е серия от правила, които собствениците на уебсайтове биха могли да спазват, за да подобрят класирането си в интернет пространството.

За щастие, Сайт билдър си има собствен модул за оптимизация, който ще Ви помогне да подобрите позиционирането на сайта си в търсачките и да достигнете до Вашите таргет потребители. Това включва определени настройки по дизайна и съдържанието в сайта Ви.

меню SEO

SEO компонентите, които влияят върху класирането

Ето и част от SEO компонентите, които влияят върху класирането в резултатите при търсене:

част от SEO компонентите

Мета заглавие

Това е елементът, който дава информация на търсачките какво ще открият във Вашата страница. Според препоръките на Google то трябва да е до 60 символа. Това се счита за оптималната дължина, която позволява на цялото заглавие да се визуализира в резултатите по време на търсене. От гледна точка на оптимизацията, Вашето заглавие трябва да насочва към основната идея на конкретното съдържание/страница. В идеалния случай би било добре, ако заглавието съдържа ключови думи или името на сайта Ви.

Мета описание

То помага на потребителите да се ориентират в съдържанието на конкретната страница. Чрез мета описанието можете да „разкажете” по-подробно (до 230 символа) на търсачките и реалните посетители за сайта си.

Когато пишете описанието си, избягвайте пренасищането с ключови думи, тъй като това може да бъде сметнато за спам. Вместо това, опитайте да вмъкнете ясни призиви за действие, които биха накарали потребителите да кликнат на сайта Ви.

Friendly url адрес

Така се нарича уеб адресът, който включва думи, подсказващи какво е съдържанието в страницата. Неговата функция е да помогне на търсачките да разберат повече за конкретната страница. Колкото по-кратки и запомнящи се ги направите, толкова повече улеснявате аудиторията на Вашия сайт. За търсачките url-ът е част от цялата информация, представяща една страница. Той може да допринесе за по-високите резултати в класирането при търсене. Важно е да изписвате url-а на латиница, за да сте сигурни, че потребителите ще достъпват безпроблемно дадената страница.

Сайт билдър Ви дава свободата да променяте SEO настройките за основните и второстепенните страници в сайта. За целта влезте в таблото за управление на сайта > SEO > Настройки.

влезте в таблото за управление на сайта > SEO > Настройки
SEO настройки

Пренасочване

Има няколко случая, в които може да използвате функцията „Пренасочване“.

Независимо дали сте изтрили страница или публикация или просто искате да промените структурата на URL адреса, просто отидете в секция „Пренасочване“ и натиснете бутона „Добавяне“, за да добавите нова. Когато сте направили това, ще се появи прозорец, в който да добавите новия URL адрес.

Ще видите и поле, от което да изберете типа на пренасочването:

  • 301 пренасочване е едно от най-общите пренасочвания. Бихте могли да го използвате, за да пренасочите изтрита или премахната завинаги страница. Тази опция казва на роботите никога повече да не обхождат несъществуващата страница.
  • 302 е често срещано пренасочване. Използвайте го, ако искате посетителите да стигат до алтернативна страница, но ще използвате основния URL адрес в бъдеще.

Добавените пренасочвания автоматично стават активни. Можете да използвате превключвателя, за да ги публикувате или деактивирате.

бутон Добавяне

Просто натиснете бутона „Запазване“, след като сте попълнили формулярите и готово! Няма нужда да се притеснявате, че посетителите на уебсайта Ви ще бъдат пренасочвани към друга страница.

тип пренасочване

Име на сайта

Когато говорим за оптимизация на сайта, неговото име също има важна роля по отношение на SEO.

За да добавите заглавие на Вашия сайт, влезте в таблото за управление в администрацията на сайта. Изберете модула Настройки и попълнете полето „Име на сайта”. Преди да въведете избраното от Вас име, ще видите името, което е зададено по подразбиране. Изтрийте го и добавете ново.

Настройки

Следващата опция Ви дава различни възможности за позициониране името на сайта в мета заглавията. Вариантите са три:

  • Скриване;
  • Преди мета заглавието на страницата;
  • След мета заглавието на страницата.
позициониране името на сайта в мета заглавията

Най-често избираните опции са преди и след мета заглавието на страницата. Тук изборът е изцяло във Ваши ръце.

Едно от най-ценните качества на Сайт билдър е, че Ви дава свободата да стилизирате сайта си до най-малкия детайл. Доказателство в полза на това твърдение е опцията „Разделител между името на сайта и името на страницата в мета заглавието”.

Имате право да избирате отново от три варианта:

  • Тире;
  • Наклонена черта;
  • Права черта.
„Разделител между името на сайта и името на страницата в мета заглавието

И тук няма строго определени правила при избора на подобен елемент.

За да разберете как ще изглежда разделението между името на сайта Ви и името на страницата мета заглавието, задръжте курсора на мишката върху таба, в който сте отворили Вашия сайт.

Оптимизация на блога

Това е един често пренебрегван компонент при оптимизацията на сайта. А всъщност има съществено значение за SEO.

Оптимизация на блога

Много е важно да попълните правилно всички необходими данни, за да може потребителите да достъпват публикациите Ви безпроблемно.

Влезте през таблото за управление на сайта, изберете секция Блог и кликнете върху таба Категории. При създаването на нова категория в блога пред Вас ще се визуализира диалогов прозорец, в който се изисква да въведете информация в посочените полета.

таба Категории

Съвет: Заглавието и описанието на страницата може да изпишете на кирилица, но URL адреса препоръчваме да изпишете на латиница. Имайте предвид, че URL адресът се създава автоматично на кирилица в момента, в който изпишете заглавието на категорията. Затова е нужно да го промените ръчно.

По този начин няма да виждате десетките редове от символи, когато споделяте някъде препратка към категорията.

Относно оптимизацията на блог публикациите – стъпките в тази посока са съвсем кратки и елементарни.

Когато създавате нова блог статия, ще се визуализира диалогов прозорец, в който ще откриете SEO раздел. Можете да го видите най-долу вдясно в полето с настройките на публикацията.

настройки за Категория

Там присъстват два важни SEO компонента: URL адрес и мета описание на страницата (meta description).

При създаването на нова блог публикация щом въведете заглавие на кирилица, URL адресът автоматично приема името на публикацията и ще се изпише на кирилица. Затова е необходимо да го изпишете ръчно на латиница.

Не пропускайте да добавите и мета описание на блог статията. Него може да изпишете на кирилица, но и на латиница. Нужни са Ви не повече от 230 символа.

URL адрес и описание на страницата

Съвет: Добавете сайта си в Search конзолата на Google. Така лесно ще можете да виждате дали има проблеми при обхождането на сайта Ви от ботовете и ще можете да правите промени, влияещи на класирането в търсачките.

Ако срещнете затруднение при изпълнението на някоя от стъпките, не се колебайте да се свържете с нас. Нашият екип ще Ви окаже съдействие по имейл, чат или телефон, за да създадете професионално своя уникален уебсайт.

Обновена: 10.03.2022

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още