1. Начало
  2. Имейл (e-mail)
  3. Е-mail проблеми
  4. Често срещани SMTP статус кодове и съобщения при недоставена поща

Често срещани SMTP статус кодове и съобщения при недоставена поща

Има много и различни причини дадено писмо да не бъде доставено до пощенската кутия на получателя. В случай че дадено писмо получи отказ за доставяне при получаващия мейл сървър, към подателя се изпраща автоматично съобщение за грешка.

В съобщението се предоставя информация за SMTP статус кода на грешката, както и допълнително описание. Според SMTP статус кода и текста на съобщението, можете да се насочите към причината за недоставената поща.

Имейл адресът е изписан неправилно или не съществува

Когато имейл адресът на получателя е невалиден, в съобщението за грешка ще се съдържа подобен текст:

  • No Such User Here, Invalid Recipient, Mailbox not found, Invalid mailbox, User unknown, Mailbox unavailable.
  • 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table.
  • 554 delivery error: Sorry, your message to emailaddress@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).

Проверете внимателно как е изписан имейл адресът на получателя. Ако е нужно нанесете корекции и опитайте отново да изпратите писмото. Ако отново получите съобщение за недоставено писмо със същото съобщение за грешка, вероятността е този имейл адрес да не съществува (вече).

Пощенската кутия на получателя е запълнена

Когато пощенската кутия на получателя е запълнена, в съобщението за грешка ще намерите подобен текст: 

  • Mailbox Full, Mail quota exceeded, Not enough disk quota, Over quota, Mailbox size limit exceeded.
  • 452-4.2.2 The email account that you tried to reach is over quota.
  • 452 4.2.2 Mailbox is full / Blocks limit exceeded / Inode limit exceeded
  • 552 5.2.2 Mailbox is full / Blocks limit exceeded / Inode limit exceeded
  • 552 5.2.2 Quota exceeded (mailbox for user is full)

Стандартно съобщенията за препълнена пощенска кутия са с код 4.2.2 и имейл сървърът ще опита отново да изпрати писмото след определен период от време.

Ако се получи съобщение за препълнена пощенска кутия с код 5.2.2, изпращащият имейл сървър няма да опита отново да изпрати писмото. В този случай можете да опитате ръчно да изпратите писмото след известно време или да потърсите друг имейл адрес за контакт с въпросния получател.

Вероятност писмото да е спам, изпращачът да е попаднал в blacklist или друго

Когато мейл сървърът на получателя има съмнения, че писмото е СПАМ, в съобщението за грешка ще намерите подобен текст:

  • High probability of spam, Rejected due to IP Reputation policy, Message not allowed, The mail server detected your message as spam and has prevented delivery, Command rejected, Service unavailable, Client host blocked using Customer Block list, Rejecting due to security policy.
  • 550 Anti Spam Engine has blocked this Email because the sender IP Address is blacklisted.
  • 554 Reject due to policy restrictions.
  • 550 5.7.1 Message rejected as spam by Content Filtering.
  • 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [IP Address] weren't sent.
  • 550 #5.7.1 DMARC verification failed.
  • 550 5.7.1 Service unavailable, MailFrom domain is listed in Spamhaus.

Ако получавате подобно съобщение за грешка, първо направете инспекция на писмото, дали не съдържа елементи, които може да се засекат от СПАМ защитите като СПАМ съдържание. Вижте какво да проверите в писмото, в статията: Защо писмата, които изпращам, попадат в спам (SPAM) папката? | Blog

След това проверете и активирайте за домейна SPF и DKIM записите. Вижте как можете да ги активирате в статията: Активиране на SPF и DKIM в cPanel (имейл удостоверяване) | Help

DMARC запис за домейна можете да добавите през cPanel » Редактор на DNS зони. Вижте инструкции в статията: Редактор на DNS зони в cPanel | Help

Друга възможност е домейнът или IP адресът, от които се изпращат писмата, да са попаднали в черен списък (blacklist). За да проверите, дали домейнът е попаднал в черен списък, можете да използвате следните инструменти: ultratools, mxtoolbox, dnsstuff.

Ако домейнът/IP адресът е попаднал в такъв списък, според условията и изискванията на списъка можете да подадете заявка за премахване. Преди това обаче, задължително трябва да промените паролите на имейл акаунтите, които използвате. Също така трябва да сканирате устройствата, от които достъпвате имейл и хостинг услугите, за зловреден софтуер. След като се уверите, че устройствата са чисти, може да подадете заявка за премахване на домейна/IP адреса от съответния черен списък.

Писмото е с прекалено голям размер

Когато размерът (MB) на писмото е прекалено голям, в съобщението за грешка ще намерите подобен текст: 

  • 552 5.3.4 Message size exceeds fixed limit

Причината за това съобщение за грешка е, че писмото надхвърля максимално допустимия размер, зададен в получаващия мейл сървър.

Ако изпращате голям файл, можете да го архивирате в .zip формат и да опитате да изпратите писмото отново. Ако отново получите съобщение за отказ от доставяне, можете да качите файла (файловете) в някоя специализирана уеб услуга за споделяне на файлове чрез линк. След това в писмото добавете само url адресите на качените ресурси.

Достигнат брой изпратени имейл съобщения за 1 час

Когато е достигнат броя изпратени имейл съобщения, в съобщението за грешка ще намерите подобен текст: 

  • Domain mydomain.com has exceeded the max emails per hour (438/350 (125%)) allowed. Message discarded.

Ако Вие не сте изпращали писмата, възможно е до имейл акаунта да е осъществен злонамерен достъп чрез прихващане на паролата му, и да се изпращат множество СПАМ имейли. По този начин може да е достигнат броя изпращани имейли на час за хостинг акаунта. Променете паролата за имейл акаунта и сканирайте всички устройства, на които използвате тази поща, за злонамерен софтуер (вируси, троянски коне, spyware и др.). След като се уверите, че устройствата са чисти, може отново да промените паролата.

Ако изпращате имейл новини или имейл бюлетин до голям брой получатели и получавате това съобщение за грешка, може да извършите настройка в приложението, от което изпращате имейлите, да се изпращат на малки порции на час (например 300).

Ако изпращате по-мащабни имейл кампании може да прегледате възможностите на външни специализирани мейл услуги, като например MailChimp. Тази услуга е предназначена за масови имейли и има богат набор от полезни функционалности.

Бележка: От сървърите на СуперХостинг.БГ не се допуска изпращането на СПАМ и непоискани търговски съобщения. Имейлите, които се изпращат от хостинг акаунта, трябва да са адресирани до потребители, които предварително и изрично са се съгласили да получават писма от Вас.

Важно: В случай че не успявате да откриете причината за проблема с доставянето на Вашите писма, изпратете ни запитване до support@superhosting.bg, за да извършим допълнителна проверка. В запитването добавете пълните имейл хедъри на съобщението, както и всякаква допълнителна информация, с която разполагате.

начало ⇑

Обновена: 26.07.2019

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още