Имейл съобщенията се състоят от две части. Първата част са мейл хедърите, които се намират в заглавната част на писмото и в които се записва системна информация. Мейл хедърите съдържат техническа информация за изпращача, приложението или мейл клиента, използван за съставяне на съобщението, и мейл сървърите, през които то е преминало, преди да пристигне при получателя. Втората част на писмото е самото съобщение.
Мейл хедърите може да послужат за проверка на причините, когато дадено писмо е отхвърлено от получателя или когато е маркирано като спам. Например SPAM филтрите и защитите често поставят собствени системни хедъри в писмото, в които се посочва причината за маркирането на писмото. Например SPAM филтърът SpamAssassin ще посочи тестовете, за които писмото е получило положителен резултат, в хедъра „X-Spam-Report: SA TESTS“.
За проверка на проблеми с доставката на имейл съобщения, нашата техническа поддръжка може да изиска изпращането на пълните мейл хедъри. Когато предоставянето на мейл хедърите не е възможно, може да се препрати цялото имейл съобщение. Например като го запишете като eml файл.
Пълните хедъри на дадено писмо може да се видят през имейл клиента/услугата, която се използва, със съответната опция например View Source, Message Source или подобна.
🔗 Какво са мейл хедърите и каква информация се съдържа в тях?
Как да видя мейл хедърите на писмото в:
🔗 Mozilla Thunderbird | Help
🔗 АБВ, gmail и други мейл услуги | Help
🔗 Roundcube | Help
🔗 Outlook (webmail, ms office) | Help
🔗 Mac Mail | Help