1. Начало
  2. Други
  3. Сървъри
  4. Софтуер
  5. ownCloud
  6. ownCloud – Синхронизиране на контакти с Thunderbird

ownCloud – Синхронизиране на контакти с Thunderbird

За да синхронизирате контактна / адресна книга в ownCloud и вашия компютър, ще е необходимо да инсталирате допълнителен плъгин в имейл клиента Mozilla Thunderbird.

Mozilla Thunderbird можете да свалите от следния адрес https://www.mozilla.org/thunderbird

Към Thunderbird трябва да се инсталира плъгин SOGo Connector. Можете да го свалите от официалния сайт на разработчика: https://sogo.nu/download.html#/frontends. След като сайтът се зареди кликнете на „SOGo Connector Thunderbird extension“ в секцията за ползваната от вас версия на Thunderbird. Запишете файла sogo-connector-xx.0.x.xpi локално на вашия компютър.

Стартирайте Mozilla Thunderbird и от главното меню изберете Tools (Инструменти) » Add-ons (Разширения). Кликнете на бутона за настройка на разширенията и след това Install Add-on From File…:

Thunderbird - инсталиране на разширение

В отворилия се прозорец намерете файла, който записахте по-рано и го изберете. Завършете инсталацията на плъгина и рестартирайте имейл клиента.

Сега влезте в акаунта ви в ownCloud и от главното меню вляво кликнете на Contacts/Контакти:

Контакти в ownCloud

От менюто долу вляво, срещу името на адресната книга, кликнете на иконата „глобус“ и копирайте появилия се уеб адрес. Това е CardDAV адресът (!), който можете да използвате за достъп и синхронизиране на контактните данни.

CardDAV линк за синхронизиране на контакти

Уеб адресът ще е изглежда по подобен начин:
https://mysupersite.com/owncloud/remote.php/carddav/addressbooks/admin/contacts

В имейл клиента Thunderbird отворете мениджъра за контакти от Tools » Address Book. За да създадете синхронизирана адресна книга, изберете от меню Files » New » Remote Address Book:

Създаване на адресна книга за синхронизирани контакти

В отворилия се прозорец въведете име за адресната книга и поставете копирания уеб адрес от ownCloud.

Създаване на отдалечена адресна книга

След като запишете настройките, в мениджъра за контакти ще се появи новата адресна книга. За да се синхронизират контактите, ще е необходимо да въведете данните за достъп до акаунта ви в ownCloud.

Ако искате да синхронизирате вече съществуващи контакти, може да ги копирате в новата адресна книга.

Когато извършвате промени по контактите в тази адресна книга, информацията ще се синхронизира в ownCloud.

Обновена: 28.07.2014
Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още