Това е инструкция за инсталация на ownCloud 7.x на виртуален сървър с CentOS 6.x и услуга VPS.
Преди инсталацията на ownCloud е необходимо да се извърши подготовка и малка настройка на сървъра.
1. Проверка и обновяване на версията на PHP
Системните изисквания на ownCloud 7.x са за минимална версия на PHP 5.3.8.
В случай че на виртуалния сървър се ползва предишна версия на PHP, ще е необходимо да се извърши обновяване.
При CentOS 6 последната налична версия на PHP, която може да се инсталира от официалното CentOS хранилище е PHP 5.3.3.
След като сте логнати през SSH към сървъра, за да проверите текущата версия на PHP, изпишете в конзолата:
php –version
За да инсталирате PHP версия 5.4, 5.5 или друга добавете следното хранилище:
rpm -Uvh http://mirror.webtatic.com/yum/el6/latest.rpm
Инсталирайте пакета yum-plugin-replace:
yum install yum-plugin-replace
Със следващата команда всички пакети към предишната версия на PHP ще бъдат заменени с пакетите на новата версия.
yum replace php-common –replace-with=php54w-common
В командата е зададен параметър php54w-common и новата версия на PHP ще е 5.4. Ако искате версията да е 5.5 ползвайте php55w-common.
След като завърши подмяната на пакетите, рестартирайте уеб сървъра с:
service httpd restart
Можете да проверите какви PHP пакети са инсталирани вече на сървъра с:
yum list installed | grep php
Информация за версията и активираните модули на PHP можете да видите с функция phpinfo();.
В директория /var/www/html създайте или качете файл, в който е поставен следния код:
<?php
phpinfo()
?>
След това достъпете този файл през уеб браузър, например:
http://IP-address/phpinfo.php
където IP-address променете с IP адреса на вашия виртуален сървър и phpinfo.php с името на вашия файл.
2. Създаване на база данни с потребител за ownCloud
За инсталацията на ownCloud е необходимо да се създаде база данни и потребител за нея.
За да създадете база данни и потребител за нея, изпълнете последователно следните команди:
mysql
create database owncloud;
Преди да изпълните следващата команда, променете стойността password. Това ще е паролата на потребителя за базата данни. Препоръчително е да използвате сложна парола, състояща се от малки и главни букви, цифри и символи. Вижте няколко съвета при избора на подходяща парола.
CREATE USER ‘ownclouduser’@’localhost’ IDENTIFIED BY ‘password’;
GRANT ALL ON owncloud.* TO ‘ownclouduser’@’localhost’;
flush privileges;
exit;
След като изпълните посочените команди, ще имате база данни с име owncloud и потребител ownclouduser с парола password (или каквато сте задали в командата CREATE USER).
Рестартирайте MySQL сървъра:
service mysqld restart
С това основните настройки са извършени и вече можете да преминете към инсталацията на ownCloud.
3. Инсталация на ownCloud
След като сте логнати през SSH във виртуалния сървър, в конзолата изпълнете командата:
cd /etc/yum.repos.d/
И добавете към сървъра следното хранилище:
wget http://download.opensuse.org/repositories/isv:ownCloud:community/CentOS_CentOS-6/isv:ownCloud:community.repo
(командата е на един ред)
След това достъпете директорията, в която искате да се инсталира ownCloud, например:
cd /var/www/html/
В тази директория ще се създаде автоматично нова директория с име owncloud.
И за да инсталирате ownCloud завършете с командата:
yum install owncloud
За да завършите инсталацията, достъпете вашия ownCloud през уеб браузър.
Ако сте извършили инсталацията в директория /var/www/html/, ще можете да достъпвате системата през уеб адрес:
http://IP-address/owncloud
където IP-address е IP адреса на виртуалния сървър.
Ако не искате ownCloud да се зарежда от поддиректория, може да прехвърлите съдържанието на директория owncloud едно ниво нагоре – в директория html.
Create an admin account (1): Попълнете потребителско име и парола за административния акаунт на системата и кликнете на
Storage & database (2).
Data folder (3): Може да оставите автоматично избраната директория за съхраняване на данните в ownCloud. Директорията за данни може да се промени след това, в случай на необходимост.
Configure the database: Кликнете на MySQL/MariaDB (4) и попълнете данните за базата данни (5) – име на потребителя за базата данни, паролата на потребителя, име на базата данни и адрес на MySQL сървър – localhost.
Кликнете на бутона Finish setup.
С това инсталацията на ownCloud е завършена:
4. Инсталация и активиране на SSL за сигурна връзка с ownCloud
Достъпът до вашите данни в ownCloud може да е защитен със сигурна връзка със сървъра, за целта ще е необходим SSL сертификат.
SSL сертификатът може да е самоподписан (Self Signed) или издаден от оторизиран издател. Може да изберете SSL сертификат от предлаганите от СуперХостинг.БГ.
За да инсталирате и ползвате Self Signed SSL сертификат, след като сте достъпили сървъра през SSH изпълнете следните команди последователно в конзолата:
yum install mod_ssl
mkdir /etc/httpd/ssl
openssl genrsa -des3 -out /etc/ssl/selfsigned.key 4096
openssl req -new -key /etc/ssl/selfsigned.key -out /etc/ssl/selfsigned.csr
openssl x509 -req -days 3650 -in /etc/ssl/selfsigned.csr -signkey /etc/ssl/selfsigned.key -out /etc/ssl/selfsigned.crt
(командата е на един ред)
openssl rsa -in /etc/ssl/selfsigned.key -out /etc/ssl/selfsigned.key.insecure
mv /etc/ssl/selfsigned.key /etc/ssl/selfsigned.key.secure
mv /etc/ssl/selfsigned.key.insecure /etc/ssl/selfsigned.key
cp /etc/ssl/selfsigned.key /etc/httpd/ssl
cp /etc/ssl/selfsigned.crt /etc/httpd/ssl
При изпълняването на командите въвеждайте изискваната информация (парола/pass phrase, страна, имейл адрес и т.н.).
Вече имате SSL сертификат, продължете с редакцията на следния конфигурационен файл /etc/httpd/conf.d/ssl.conf.
В този файл трябва да разкоментирате (премахнете #) пред двата реда:
DocumentRoot „/var/www/html“
ServerName super-cloudvps.com:443
Променете super-cloudvps.com с името на вашия домейн.
Попълнете коректния път до сертификата и частния ключ:
SSLCertificateFile /etc/httpd/ssl/selfsigned.crt
SSLCertificateKeyFile /etc/httpd/ssl/selfsigned.key
Запишете файла и рестартирайте уеб сървъра:
service httpd restart
Активиране на сигурна връзка в ownCloud
Достъпете администрацията на ownCloud през сигурна връзка, например:
https://mysite.com/owncloud или през IP адреса на вашия сървър https://IP-адрес/owncloud
В случай, че получите подобно съобщение: „Automatic logon rejected! If you did not change your password recently…“ изтрийте бисквитките в уеб браузъра и достъпете отново адреса.
Когато получите съобщение, поставящо под съмнение сигурността на връзката ви със сървъра, кликнете на „I Understand the Risks„, на Add Exception и запазете предпочитанието. За уеб браузър Google Chrome кликнете на бутона „Продължаване напред въпреки това„.
След като сте в административния панел на ownCloud изберете от главното меню Admin и в секция Security поставете отметка на опцията Enforce HTTPS.
Връзката с ownCloud вече ще е криптирана и ще се осъществява винаги през HTTPS.
5. Няколко PHP настройки за ownCloud
Ето няколко PHP настройки, с които можете да увеличите размера на качваните файлове и паметта за PHP.
Настройките се извършват във файл php.ini, който се намира в директория:
/etc/php.ini
Потърсете в този файл следните параметри и задайте желаната стойност:
memory_limit = 512M
post_max_size = 512M
upload_max_filesize = 512M
След като запишете файла, промените ще се отразят веднага.
Още параметри:
max_execution_time = 3000
(Максимално време в секунди, за което може да продължи изпълнението на един скрипт)
max_input_time = 6000
(Максималното време в секунди, което един скрипт може да ползва за обработката на данни)
Помощна информация за допълнителни настройки и конфигурация на ownCloud, може да намерите на сления адрес https://doc.owncloud.com/