След като сме направили проучване на пазарните ниши и сме избрали подходящите ключови думи според търсенето на потребителите, нека видим кои са подходящите места в кода на уеб страницата, където да поставим тези ключови думи.
Това е важен момент в оптимизирането за търсачки (SEO) на всяка една отделна уеб страница, тъй като ние трябва да дадем правилната информация на търсещата машина за съдържанието на страницата, вместо да я оставяме да гадае според собствените си алгоритми.
Ключови позиции за поставяне на ключови думи в HTML кода на страницата
Заглавие на уеб страницата – <title> таг
Най-важният елемент на on-page оптимизацията е заглавието на уеб страницата, което се въвежда между <title></title>
таговете в HEAD секцията на кода всяка HTML страница.
Начинът на изписване на заглавието е важен и е препоръчително да се следват принципите за създаване на платените рекламни текстове в Google Ads: основна ключова фраза + основно предимство (benefit) на продукта.
Например: [уеб хостинг – професионален хостинг на достъпна цена]
Често срещана грешка при оптимизиране на началната страница на сайта е да се изброят в заглавието всички ключови думи, за които се отнася целият сайт.
Макар и начална страница, това все пак е само една отделна страница и тя трябва да бъде оптимизирана само за една ключова фраза, Google Webmaster Guidelines съветва да подберем внимателно информацията на началната страница поради нейната важност.
Не е добра практика в заглавието да се включва името на компанията, тъй като целта е да се обхванат въвежданите от потребителите ключови думи, които описват продукта, предлаган от компанията.
Със сигурност няма търсене в Google за ET’Име-на-фирма’, търсят се компании като Toyota, Adidas, Dell, Coca Colla … които са инвестирали милиарди в т.нар. branding (разпознаваемост на марката) и са наложили на потребителите до степен да асоциират подсъзнателно марката със съответния продукт.
Интернет потребителите, които познават вашата компания едва ли ще въвеждат името на компанията в търсещата машина – по-вероятно е те да въведат направо URL адреса или вече го има като Bookmark в браузъра си.
Други места за въвеждане на основната ключова фраза са следните
META description таг
Понякога Google използва META description текста в страницата с резултатите на търсещата машина, затова всяка една уеб страница трябва да има собствено оптимизирано описание, което съдържа основната ключова фраза. Избягвайте използването на т.нар. стоп думи – за, на, ако, от, и, че, дали, през и др. за да получите по-висок коефициент keyword proximity.
Значението на META keyword таг, в който се въвеждат ключовите за страницата фрази, тотално се пренебрегва от основните търсещи машини като източник на keyword spam.
Ключова фраза в URL адреса на страницата
Доколкото зависи от вас, добра практика е адресите на повечето страници да изглеждат така: домейн.име/категория-ключова-дума/основна-ключова-дума за статични страници.
Например, следният линк не носи никаква смислова информация и съответно няма никаква SEO стойност:
domain.com/gp/product.php?v=glance&n=5094&m=ATVPDKDER&n=3031&s=photo&v=glance
Пренаписването на адресите в разбираем вид чрез mod_rewrite носи в себе си полезна информация, особено ако програмистите са вложили и маркетингови познания при задаване имена на MySQL таблиците и колоните.
Имайте предвид че пренаписването на URL чрез mod_rewrite води до значително увеличаване на използваните от сайта сървърни ресурси. Електронен магазин, изграден на Magento с хиляди продукти и пренаписване на адресите трудно ще работи нормално на споделен хостинг, независимо коя е хостинг компанията и какви са параметрите на хостинг плана.
Всеки сайт трябва да работи максимално бързо, защото нито ботовете ще чакат при индексиране, нито посетителите, като в най-добрия случай посетителите дават десетина секунди кредит за зареждане на страницата.
Headings – H1, H2, H3
Заглавията на самата информационна статия, подредени по важност. <H1>
трябва да съдържа основната ключова фраза. Една особеност – не трябва основната ключова фраза да се повтаря по цялата страница, а да се ползват малки различия, които не променят смисъла на информацията, но правят текста по динамичен – напр. използване на хостинг, хост, хостване, хостинги и т.н.
Ключова фраза в IMG ALT таг
Това помага и на посетителите с увреждания, и в същото време дава информация на търсещата машина за какво се отнася изображението.
Разпръскване на ключовите фрази по цялото съдържание на страницата
Особено в първия параграф. Добавяне на стилове към ключовите думи с таговете <strong>
и <em>
, добре е да се прави в HTML кода вместо в .css файла за да се информира търсещата машина, че тези думи са по-специални.
Оптимизиране на текста на връзките (линковете) към тази страница от други страници.
Текстът трябва да съдържа ключовата фраза или във всеки случай нещо смислено и описателно, безсмислен линк текст е ‘научи повече’ или ‘кликни тук’.
Сайтът трябва да има валиден код
Отнася се и за HTML, и за CSS кода. По възможност ползвайте по-малко код, ползвайте CSS за позициониране на елементите вместо таблици, ползвайте възможно по-малко java script, frames. Интернет потребителите търсят основно информация. Понякога невалиден HTML код може да попречи на индексирането на страницата от ботовете на търсещите машини.
Структура на сайта
Потребителите на готови CMS системи не могат да направят нищо по този въпрос, но добре е в структурата на сайта първо да се публикува основната информация и след това да се публикуват менютата – по този начин първия таг в BODY секцията ще бъде вашият <H1>
таг, който е най-важното заглавие в информацията и който трябва да започва с основната ключова фраза.
Доказано вредни практики при оптимизация на сайт
- Cloaking – програмиране на сайта да показва една оптимизирана страница на ботовете и друга на реалните посетители.
- Duplicate Content – в най-добрия случай се игнорира от Google – за да бъде успешен вашият сайт, той трябва да предлага уникално съдържание на посетителите.
- Автоматично създаване на съдържание – не ползвайте автоматични програми за създаване на статии, които сканират мрежата за налична информация по зададена от вас ключова фраза и от получените откъси сглобяват вашата статия.
- Автоматична размяна на линкове – всички случаи на участие в подобни мрежи и линкове към вашия сайт от съмнителни сайтове (FFA, Bad Neighborhoods) водят до по-лошо класиране на сайта в търсещите машини. Ако вашият сайт е за екстремен спорт, не разменяйте линкове със сайт за медитация!
- Добавяне на скрит текст – не крийте ключови фрази като ги оцветявате с цвета на фона на страницата. При маркиране на целия текст (Ctrl+A) той ще стане видим, освен това при валидирането на CSS кода ще получите грешка, защото когато дефинирате цвят за текст се изисква в същия CSS елемент да дефинирате различен цвят за background.
- Излишни заглавни тагове (title stacking) – таговете
<H>
и<a>
(заглавия и линкове) позволяват допълнителен параметър title=“текст“, който се появява като pop-up когато линкът или заглавието се посочи с мишката – третира се като форма на спам. - Doorway Pages – разновидност на page cloaking – пренасочват автоматично потребителя към различна страница от тази, която той желае да отвори.
- Автоматични запитвания към търсещите машини – основните търсещи машини работят в режим на голямо натоварване и са безкомпромисни при откриване на сайтове, които генерират програмирани запитвания.
- Невидими връзки (single pixel links) – представляват един пиксел графика, която служи за линк. Поради размера на графиката тя е невидима и единствено служи за манипулиране на търсещите машини.