През панела за управление на премиум защитата от SPAM и вируси можете да я тренирате, да репортвате нежеланите спам писма, да блокирате входящи писма по имейл на изпращача, по прикачени файлове, да преглеждате пълния лог на входящите писма и да създавате репорти за писмата в карантината.
Премиум защитата от SPAM и Вируси защитава пощенската Ви кутия от SPAM имейл съобщения, вируси, злонамерен софтуер и опити за фишинг. Предлага се допълнително към всички хостинг услуги при СуперХостинг.БГ. Поръчка за услугата може да се извърши през клиентския профил.
Контролен панел на SPAM защитата
Управлението и настройките на премиум защитата от SPAM и Вируси (SpamExperts) се извършва през собствен контролен панел.
Достъп до панела може да се извърши или през клиентския Ви профил или през cPanel:
- Клиентски профил в СуперХостинг.БГ » Хостинг акаунти » Настройки » раздел Премиум защита от SPAM и Вируси » Детайли » Управление.
- cPanel » Professional Spam Filter.
Трениране на SPAM защитата
Има два начина да помогнете на SPAM защитата да се самообучава за по-доброто разпознаване на желани/нежелани писма:
- Да подавате (качвате) към системата писмата, за които сте напълно сигурни, че са нежелани или желани (Incoming » Train messages).
- Другият начин е да укажете на системата, че определено писмо в карантината всъщност е желано писмо. Използването на тази опция трябва да е с повишено внимание, защото ако укажете на системата, че дадено писмо в карантина е желано, а пък то съдържа SPAM елементи, това ще повлияе негативно на бъдещото коректно разпознаване на нежеланите писма.
SPAM писма
Ако във входящата кутия сте получили писмо, за което сте сигурни, че е SPAM, можете да го репортнете към SPAM защитата, като го качите в панела » (Incoming) Train messages.
Качете писмото от Вашето устройство, маркирайте Spam message(s) и продължете с Continue. Потвърдете в отворилото се съобщение с Report as spam.
Легитимни писма
В Train messages с опцията Legitimate message(s) можете да качвате писма, за които сте сигурни, че не са SPAM. Тази опция ще използвате, когато системата не е сигурна за дадено писмо дали е SPAM или не, но го е пуснала да се достави във входящата кутия.
Такива писма може да се отличават по-лесно в списъка с писмата в мейл клиента, ако темата им съдържа някаква индикираща дума. Настройката за темата на тези писма се намира в (Incoming – Protection Settings) Filter settings (поле Beneficial to train notation).
В зависимост от това дали писмото е SPAM, или не, можете след това да го подадете към SPAM защита през (Incoming) Train messages.
SPAM карантина
Писмата, които SPAM защитата определя като съмнителни, се поставят в карантина (Spam Quarantine) и не се доставят в пощата на получателя. Тези писма отговарят на някой индикатор за нежелана поща. Въпреки това в много редки случаи е възможно желано писмо да попадне в карантината. Например ако в писмото има препратка към сървър, който е добавен в черен списък (дори и изпращачът може да не знае за това). Или ако съдържанието на писмото наподобява такова, за което е известно, че се намира във фишинг имейлите.
За да видите писмата в карантина, отворете (Incoming) Spam quarantine.
Страницата със списъка на писмата, които са в статус на карантина (Quarantined) всъщност е страницата с пълния лог на получените писма. За критерии на търсенето са зададени: (статус) Status “е едно от” Quarantined (може да се добавят повече статуси).
Можете да преглеждате съдържанието на писмата, като кликнете върху темата им.
Освобождаване на писма от карантината
Remove from quarantine – Премахва (изтрива) писмото от карантината, без да предприема други действия.
Release from quarantine – Освобождава писмото и то се получава в пощенската кутия. Индикира на SPAM защитата, че това е false-positive. SPAM защитата ще пренастрои класифицирането си за следващите подобни писма и те може да не попаднат в карантина.
Release and train from quarantine – Освобождава писмото и то се получава в пощенската кутия. Индикира на SPAM защитата, че писмото не е SPAM и трябва да се анализира, за да може в бъдеще да не се блокират подобни съобщения.
Whitelist sender и Blacklist sender съответно ще постави изпращача в белия или черния списък.
Настройки на SPAM защитата
Основни настройки
Основните настройки на SPAM защитата се намират в меню (Incoming – Protection Settings) Filter settings.
Quarantine enabled
Можете да активирате или деактивирате системата за карантина на писмата. Ако тя е деактивирана, съмнителните писма ще се доставят в пощенската кутия.
Quarantine threshold
Настройката за нивото на защитата е зададена по подразбиране на 0.9. Това е минимален резултат от тестовете и проверките, който писмото трябва да получи, за да бъде класифицирано като SPAM от SPAM защитата. С намаляване на тази стойност се понижава рестриктивността на защитата като 0.0 означава, че писмото почти сигурно не е SPAM и 1.0 – писмото почти сигурно е SPAM.
Beneficial to train threshold
Когато SPAM защитата не е напълно сигурна в класифицирането на писмото, това е максималният резултат, по който ще определи писмото като не-SPAM.
Beneficial to train notation
Към темата на писмото, за което SPAM системата не е сигурна категорично дали е SPAM или не, може да се добави дума или текст.
Sender checks
Можете да изберете дали системата да проверява за коректни SPF, DKIM и DMARC записи за домейна на изпращача.
Филтриране на файлови разширения
През меню (Incoming – Protection Settings) Attachment restrictions можете да изберете типове файлове, които ще са забранени за получаване. Писмата, съдържащи такива файлове ще се блокират от SPAM защитата.
По подразбиране опциите Block potentially unwanted attachments и Block attachments that contain hidden executables са активирани.
Block potentially unwanted attachments
SPAM защитата ще блокира писма, в които се съдържат потенциално опасни файлове. Такива може да са архивирани изпълними файлове (exe), мрежови програми, програми за отдалечен достъп и проследяване, документи, съдържащи скриптове и други.
Block attachments that contain hidden executables
SPAM защита ще проверява архивираните файлове (zip, tar, gzip, bzip2, 7z) за скрити изпълними файлове.
Whitelist/Blacklist
Ако искате да получавате писма от определен изпращач, независимо от съдържанието на писмата му, можете да го добавите в (Incoming – Protection Settings) Sender allow list.
Ако не искате да получавате писма от определен изпращач, можете да го добавите съответно в (Incoming – Protection Settings) Sender block list.
За да добавите изпращач в белия списък, изберете Add allow list sender и попълнете данните.
Local-part
Ако искате мейлите от този изпращач да са разрешени само за определен имейл адрес към домейна, тук въведете името на имейла. Например ако имейл адресът е info@goodexample.eu, въведете само info.
Sender Flag
В имейлите има две полета, които може да съдържат имейла на изпращача. Първото поле е системно, вижда се в мейл хедърите като „envelope-from“ (Envelope Sender). Второто поле е това, което се вижда в мейл хедърите и имейл клиента като „From:“.
Изберете една от опциите Apply to Envelope Sender или Apply to From Address. Можете да изберете да важи и за двете – Apply to both.
Address
Пълният имейл адрес на изпращача например sender@senderdomain.com.
Ако искате разрешението да важи за всички имейл адреси към даден домейн, въведете само името на домейна, без име на имейла. Например senderdomain.com.
Можете да разрешите имейлите за всички домейни към определен топ домейн. Добавете звезда пред топ домейна, например *.com.
По същият начин се добавя изпращач и в черния списък – от (Incoming – Protection Settings) Sender block list » Block sender.
Пълен лог на входящите имейли
В (Incoming) Logs можете да търсите в пълния лог на входящите имейл съобщения.
При получаване на писмо, в лога се записва основна информация като дата, получател, изпращач и други. Освен тази информация SPAM защитата записва и допълнителна като статус, класификатор, индикатор за класификацията на писмото като SPAM и други.
Търсене по статус (Status)
В зависимост от това какво действие е предприето с писмото, към данните за него се добавя определен статус. Например отхвърлените писма са със статус Rejected, карантинираните с Quarantine и други.
Можете да кликнете на Accepted или Not accepted (Quick select), което автоматично задава съответните статуси за „прието“ или „неприето“ писмо.
За да видите пълен списък на всички имейли, които са в статус на карантина, изберете само статус Quarantine и кликнете на Show Results.
Комбиниране на критериите за търсене
С бутона +New rule можете да добавяте към конкретното търсене допълнителни критерии.
Например ако искате да видите всички карантинирани писма за последната седмица, добавете ново правило и изберете критерий Timestamp. Изберете Yesterday от автоматичните селектори.
Репорти
Репортите представляват писма, изпращани от SPAM защитата, в които са изброени писмата в карантината за домейна или за конкретен имейл акаунт. Чрез тези писма-репорти могат да се освобождават писма от карантината и да се добавят имейл адресите на изпращачите в Whitelist/Blacklist, без да се налага достъп в администрацията на SPAM защитата.
Отчети може да се създават от търсенето в пълния лог на входящите имейли или през Protection report – domain.
За да създадете и активирате репорт, кликнете на Email this search.
Попълнете полетата:
- заглавие на репорта;
- имейл адрес, от който се изпраща репортът;
- имейл адрес, до който да се изпрати репортът;
- избира се темплейт.
Запишете настройките със Schedule.