Продажбата на рекламни позиции в уеб сайт е най-приятната, но същевременно и най-трудно осъществимата форма на електронен бизнес. За описание на проблемите около този тип бизнес и всичко, което е необходимо, за да бъде той печеливш, има само една ключова дума и тя е: трафик (посещаемост).
Да вземем за пример радиопредаванията и телевизионните предавания. Колкото повече слушатели има едно радиопредаване и колкото повече зрители събира дадено телевизионно шоу, толкова повече рекламодатели ще предпочетат да рекламират продуктите си в тях.
Подобно е положението и с уеб сайтовете. Колкото повече посетители има даден сайт, толкова по-привлекателен става той за бизнесите, които желаят да рекламират в интернет.
Рекламата, която се разполага в даден уеб сайт може да бъде под формата на:
- различни по размер банери с рекламен текст и графики,
- pop-up прозорци, съдържащи страници или банери с рекламно съдържание,
- текстови връзки, съставени от ключови думи, които водят до рекламираната страница.
Трябва да се подчертае, че вие можете да реализирате печалба от продажба на рекламно място дори сайтът ви да не е много посещаван. Всеки сайт, независимо от неговата посещаемост и тематика, може да се включи в някаква рекламна програма, като например Google AdSense, и да генерира някакъв доход. Но ако сайтът е с много ниска посещаемост съответно и печалбите от продажба на рекламни позиции ще са много малки.