Когато става дума конкретно за печалба от продажба на реклама, може да се каже, че ако уеб сайтът не се нарежда минимум между първите един милион сайта в мрежата, то за собственика е още рано да предприема опити за предлагане на платена реклама на страницата си. По-сериозно може да се мисли за предоставяне на рекламни позиции в сайта ако той вече е класиран в топ 100 000 на Alexa.com.
За отчитане на посещаемостта на един сайт може да се използват специализирани уеб услуги или приложения, които чрез допълнителен код в сайта засичат посещенията му като Google Анализ или уеб броячи (web counters). Посещаемостта на сайта може да се отчита и от външни и независими сайтове за уеб класации (alexa.com).
Броячи (hit counter, web counter)
СуперХостинг.БГ предлага на клиентите си интегрираната в контролния панел система AWStats за отчитане на трафика, чиято статистика се намира в cPanel модула „Логове“. В мрежата се предлагат и безплатни броячи, които може да се добавят за проследяване на посещаемостта на сайта например: http://bgcounter.com, https://www.amazingcounters.com, https://www.mywebstats.org, https://www.w3counter.com, https://statcounter.com/free-hit-counter/ и други.
Броячите са цифрови, невидими или представляват само малък банер-връзка, при кликане върху който се зарежда страница с подробна статистика на посещенията като например:
- посещаемост по градове
- посещаемост по държави
- посещаемост по ISP (доставчици на интернет)
- използвани ключови думи
- влизания от търсачки
- референции от сайтове
- посещаемост по дни, седмици, месеци и години
- брой уникални посещения
- брой импресии
- и други
Класация на сайтовете по посещаемост в Alexa.com
Сайтът Alexa.com разполага със софтуер, който „следи“ практически всеки уеб сайт в мрежата. Въз основа на посещаемостта на различните страници те биват класирани на различно място, например даден уеб сайт днес може да се намира на 3 458 761-во място сред всички сайтове в интернет, а след година – на 98 545-то място и т.н.
Ако един сайт се нарежда по посещаемост измежду първите 100 000 сайта в интернет Alexa.com предоставя и графична статистика за посещаемостта по месеци.
Може да се каже, че е прилично постижение ако един сайт се класира измежду първите един милион сайта в мрежата. Счита се за доста престижно ако даден уеб сайт влезе в топ 100 000 на Alexa. Още по-голям е „авторитета“ на сайт, който в влиза в топ 50 000 или топ 10 000. Alexa.com предоставя и списък на най-големите „трафик-разбивачи“ – първите 500 сайта по посещаемост в мрежата. На самия връх, в топ 10 на Alexa, неизменно се нареждат сайтове като Yahoo, Google, MSN, eBay и Amazon.
Отлично класираните сайтове в Alexa са предимно от следните типове:
- общи директории и търсачки
- общи бизнес и B2B портали и търсачки
- сайтове, директории и търсачки за определени типове бизнес
- специализирани и общи онлайн магазини, складове и аукциони
- електронни медии, новинарски и информационни сайтове
- сайтове за различни интернет услуги като имейли, онлайн комуникации, интернет маркетинг, webspace и др.
- онлайн игри
- блоговете и форуми
- сайтове за запознанства
За да бъде индексиран един сайт от софтуера на Alexa е необходимо той да е бил онлайн поне няколко месеца и да реализира някакъв, макар и малък трафик, например десетина уникални посещения дневно.
Вероятно мнозина собственици на сайтове ще бъдат разочаровани когато проверят къде е класирана тяхната страница и установят, че преди нея в интернет се нареждат милиони други страници. В действителност развиването (web development) и популяризирането на един сайт е много по-трудна задача от самото изграждане на страницата. Трябва да се има предвид, че почти всяка страница има потенциала да заеме по-добро място в класациите ако се използват няколко прости правила и „хватки“ за оптимизиране, поддръжка и рекламиране на сайта.
Ако притежавате страница, която е класирана между първите няколко хиляди уеб сайта в мрежата и не сте предприели стъпки към предлагане на платена реклама, тогава вие определено губите не малко пари. В този случай даже няма да ви се наложи да търсите рекламодатели – самите те ще ви открият или уеб рекламните брокери сами ще ви предложат услугите си в намирането на подходящ рекламодател.