Отчитане на посещаемостта на сайта и ранга му в Alexa.com

Когато става дума конкретно за печалба от продажба на реклама, може да се каже, че ако уеб сайтът не се нарежда минимум между първите един милион сайта в мрежата, то за собственика е още рано да предприема опити за предлагане на платена реклама на страницата си. По-сериозно може да се мисли за предоставяне на рекламни позиции в сайта ако той вече е класиран в топ 100 000 на Alexa.com.

За отчитане на посещаемостта на един сайт може да се използват специализирани уеб услуги или приложения, които чрез допълнителен код в сайта засичат посещенията му като Google Анализ или уеб броячи (web counters). Посещаемостта на сайта може да се отчита и от външни и независими сайтове за уеб класации (alexa.com).

Броячи (hit counter, web counter)

СуперХостинг.БГ предлага на клиентите си интегрираната в контролния панел система AWStats за отчитане на трафика, чиято статистика се намира в cPanel  модула „Логове“. В мрежата се предлагат и безплатни броячи, които може да се добавят за проследяване на посещаемостта на сайта например: http://bgcounter.com, https://www.amazingcounters.com, https://www.mywebstats.org, https://www.w3counter.com, https://statcounter.com/free-hit-counter/ и други.

Броячите са цифрови, невидими или представляват само малък банер-връзка, при кликане върху който се зарежда страница с подробна статистика на посещенията като например:

  • посещаемост по градове
  • посещаемост по държави
  • посещаемост по ISP (доставчици на интернет)
  • използвани ключови думи
  • влизания от търсачки
  • референции от сайтове
  • посещаемост по дни, седмици, месеци и години
  • брой уникални посещения
  • брой импресии
  • и други

Класация на сайтовете по посещаемост в Alexa.com

Сайтът Alexa.com разполага със софтуер, който „следи“ практически всеки уеб сайт в мрежата. Въз основа на посещаемостта на различните страници те биват класирани на различно място, например даден уеб сайт днес може да се намира на 3 458 761-во място сред всички сайтове в интернет, а след година – на 98 545-то място и т.н.

Ако един сайт се нарежда по посещаемост измежду първите 100 000 сайта в интернет Alexa.com предоставя и графична статистика за посещаемостта по месеци.

Може да се каже, че е прилично постижение ако един сайт се класира измежду първите един милион сайта в мрежата. Счита се за доста престижно ако даден уеб сайт влезе в топ 100 000 на Alexa. Още по-голям е „авторитета“ на сайт, който в влиза в топ 50 000 или топ 10 000. Alexa.com предоставя и списък на най-големите „трафик-разбивачи“ – първите 500 сайта по посещаемост в мрежата. На самия връх, в топ 10 на Alexa, неизменно се нареждат сайтове като Yahoo, Google, MSN, eBay и Amazon.

Отлично класираните сайтове в Alexa са предимно от следните типове:

  • общи директории и търсачки
  • общи бизнес и B2B портали и търсачки
  • сайтове, директории и търсачки за определени типове бизнес
  • специализирани и общи онлайн магазини, складове и аукциони
  • електронни медии, новинарски и информационни сайтове
  • сайтове за различни интернет услуги като имейли, онлайн комуникации, интернет маркетинг, webspace и др.
  • онлайн игри
  • блоговете и форуми
  • сайтове за запознанства

За да бъде индексиран един сайт от софтуера на Alexa е необходимо той да е бил онлайн поне няколко месеца и да реализира някакъв, макар и малък трафик, например десетина уникални посещения дневно.

Вероятно мнозина собственици на сайтове ще бъдат разочаровани когато проверят къде е класирана тяхната страница и установят, че преди нея в интернет се нареждат милиони други страници. В действителност развиването (web development) и популяризирането на един сайт е много по-трудна задача от самото изграждане на страницата. Трябва да се има предвид, че почти всяка страница има потенциала да заеме по-добро място в класациите ако се използват няколко прости правила и „хватки“ за оптимизиране, поддръжка и рекламиране на сайта.

Ако притежавате страница, която е класирана между първите няколко хиляди уеб сайта в мрежата и не сте предприели стъпки към предлагане на платена реклама, тогава вие определено губите не малко пари. В този случай даже няма да ви се наложи да търсите рекламодатели – самите те ще ви открият или уеб рекламните брокери сами ще ви предложат услугите си в намирането на подходящ рекламодател.

Обновена: 02.04.2022
Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още