Cost-Per-Click и Cost-Per-1000-Impressions реклама

Уеб рекламните компании използват най-често 2 метода за генериране на печалба от реклама :

CPC-базираната реклама представлява показване на рекламни банери или рекламни текстови връзки в даден уеб сайт, като рекламодателят плаща определена сума за всеки клик от посетител върху банер или връзка.

CPM-базираната реклама е също основана на поставени банери в даден сайт, но рекламодателят плаща за всеки 1000 показвания на банера, т.е. за всеки 1000 зареждания на страницата, където е поставен банера, без значение дали някои кликва върху него или не.

Cost-Per-Click рекламата е по-изгодна за рекламодателя, тъй като в този случай той плаща само за „свършена работа“ – за всяко кликване върху неговата реклама, което води до посещение на неговия сайт. Възможно е 100 души да видят рекламния банер, но никой да не кликне върху него и в този случай рекламодателят не плаща нищо. Заплащането за клик гарантира донякъде на рекламодателя, че той плаща само за наистина заинтересован от неговия сайт/продукт посетител.

Cost-Per-Thousand-Impressions рекламата е по-изгодна за продавача на реклама ако той притежава сайт с много висока посещаемост, тъй като независимо дали някой кликне върху банерите и посети сайта на рекламодателя или не, при всички случаи рекламодателят заплаща зареждането на страницата, където е неговия банер. Заплащането се изчислява не на едно, а на 1000 показвания на рекламата, тъй като при този метод обикновено става дума за цена по-малко от цент на импресия. Например ако цената на една импресия е 0,5 цента, тогава цената на 1000 зареждания ще бъде 5 долара:

0,5 х 1000 = 500 цента = $5

Сумата, която рекламодателят плаща за 1000 показвания на неговата реклама (в горния пример 5 долара) се нарича Effective CPM (eCPM).

Повечето уеб рекламни брокери (Ad Networks) използват и двата метода за генериране на печалба от реклама в интернет. По-рядко бива използван метод, наречен Cost-Per-Lead (CPL).

При CPL-базираната реклама от посетителя се очаква не само да кликне върху рекламния банер или текстова връзка, но и да попълни някаква уеб форма – например да се регистрира в сайта на рекламодателя, като попълни няколко полета с името, имейла си и пр. Рекламодателят плаща само при отчитане на посетител, дошъл от сайта с рекламния банер и попълнил съответния формуляр. Обикновено няма изискване този посетител непременно да се е регистрирал за платена услуга или да е закупил нещо от сайта на рекламодателя.

Обновена: 27.03.2018
Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още