В случай че имате проблем с изпращане и/или получаване на имейл кореспонденция, въпреки че настройките на имейл клиента ви са коректно зададени, може да извършите проверка на портовете за изходяща/входяща мейл кореспонденция.
Една от често срещаните причини, за невъзможност за изпращане на имейли, е блокиран порт за изходяща мейл кореспонденция.
Блокирането (филтрирането) на портовете може да е извършено на ниво локална мрежа, при вашия интернет доставчик или на вашия компютър (от антивирусен или друг защитен софтуер).
За проверка, дали определен порт е филтриран, може да се използва Тelnet, чрез Telnet клиент.
Telnet представлява мрежов протокол, чрез който може да се осъществява отдалечена връзка с друга машина. При повечето операционни системи има включен Telnet клиент, но можете да инсталирате и допълнителен.
Вижте още: Използване на командата telnet | Help
Използване на telnet при операционна система Windows
За работа с telnet при операционна система Windows, стартирайте терминала Command Prompt – изберете Start бутона на Windows, кликнете на Run и изпишете в полето cmd, след което стартирайте с ОК.
Вижте още: Активиране на Telnet Client в Windows 10 | Help
Проверка на портовете за изпращане на имейли (25, 26, 465, 587)
За да проверите дали имате свързаност към стандартния порт за изпращане на имейли – 25 порт, изпълнете следната команда:
telnet mail.mydomainname.com 25
заместете mydomainname.com с вашия домейн
или
telnet server.superhosting.bg 25
заместете server.superhosting.bg с името на хостинг сървъра
или
telnet xxx.xx.xxx.xx 25
заместете xxx.xx.xxx.xx с IP адреса на хостинг сървъра
След изписване на командата натиснете Enter.
Успешна връзка със сървъра
При успешна връзка ще получите съобщение: „220-server.superhosting.bg ESMTP …“
В този случай се свързвате на посочения порт към мейл сървъра и можете да го укажете в настройките на вашия имейл клиент.
Неуспешна връзка със сървъра
При неуспешна връзка ще получите съобщение: „Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed„
Ако резултатът е неуспешен, повторете командата като използвате алтернативен изходящ порт. Можете да заместите порт 25 в горната команда с алтернативен – 26, 587 или 465.
telnet mail.mydomainname.com 26
заместете mydomainname.com с вашия домейн
Проверка на портовете за получаване на имейли (143, 110)
За проверка на портовете за входяща поща е необходимо да съобразите дали имейл клиента е настроен по IMAP (порт 143 или 993(SSL)) или POP3 (порт 110 или 995(SSL)) и да укажете съответния порт при изпълнение на командата.
Проверка на IMAP порт:
telnet mail.mydomainname.com 143
При успешна връзка ще получите подобен резултат: „* OK …„
Проверка на POP3 порт:
telnet mail.mydomainname.com 110
При успешна връзка ще получите подобен резултат:
„+OK Dovecot ready„