1. Начало
  2. Други
  3. Сървъри
  4. Контролен панел (VPS)
  5. ISPConfig
  6. Създаване на пощенски кутии в ISPConfig

Създаване на пощенски кутии в ISPConfig

Преди да е възможно създаването на пощенски кутии, в ISPConfig е нужно да има добавен домейн. След като има домейн, можете да създавате пощенски кутии към него.

1. Добавяне на (мейл) домейн

Домейните, добавени в Email, служат само за имейл услугата. Тези домейни не са за уеб услугата.

Добавяне на домейн в ISPConfig, към който ще се създават имейли - Email » Email Accounts » Domain.
Добавяне на домейн в ISPConfig, към който ще се създават имейли – Email » Email Accounts » Domain.

Първо трябва да се добави домейн, към който ще се създават пощенските кутии.

Въвеждане на домейна и активирането му.
Въвеждане на домейна и активирането му.

Кратките стъпки за добавяне на (мейл) домейн:

  1. Отворете Domain » Add new Domain;
  2. Въведете името на домейна в полето Domain;
  3. Поставете отметка на Active;
  4. Активирайте DKIM за домейна (по избор);
  5. Запишете със Save. 

Описание на опциите

Sever

Сървърът е избран автоматично.

Client

Ако имате създаден клиент, към който искате да асоциирате домейна и пощите, изберете от падащото меню. Оставете празно, в случай че няма създаден клиент.

Domain

Въведете името на домейна.

Spamfilter 

Защита от СПАМ. По подразбиране не е активирана „not enabled“.

За да активирате СПАМ защитата, изберете едно от нивата на защита. Тази защита е на ниво домейн. Има възможност за активиране на СПАМ защита на ниво имейл акаунт, след като сте създали пощенска кутия.

Има три нива на СПАМ защита при получаване на писмо:

  • SpamFilter – High: Ако писмото събере 3 точки, то се маркира със „*** SPAM ****“ в заглавието, а при събрани 6 точки, бива отхвърлено и няма да бъде доставено.
  • SpamFilter – Low: Ако писмото събере 8 точки, то се маркира със „*** SPAM ****“ в заглавието, а при събрани 11 точки бива отхвърлено и няма да бъде доставено.
  • SpamFilter – Normal: Ако писмото събере 5 точки, то се маркира със „*** SPAM ****“ в заглавието, а при събрани 8 точки, бива отхвърлено и няма да бъде доставено.

Active

Активиране на домейна. Ако домейнът е деактивиран и се получи писмо към някоя пощенска кутия към него, изпращащият сървър ще получи съобщение, че такъв домейн не съществува на този мейл сървър.

Активиране на DKIM за домейна

Активирайте DomainKeys Identified Mail (DKIM) защитата за имейл услугата към домейна. Всички имейли, изпратени от този домейн, ще бъдат подписани с DKIM.

Активиране на DKIM за домейна.
Активиране на DKIM за домейна.
  1. Поставете отметка на enable DKIM;
  2. Кликнете на Generate DKIM Private-key;
  3. Запишете си съдържанието на полето DNS-Record.

Бележка: Ако DNS зоната на домейна се намира на този сървър, DNS записът ще се добави автоматично в нея.

enable DKIM

Активиране на DKIM за домейна.

Generate DKIM Private-key

Генериране на двойката криптографски ключове, нужни за DKIM защитата – частен (DKIM Private-key) и публичен (намира се в DNS-Record).

DNS-Record

Този DNS запис е нужно да се постави в DNS зоната на домейна. В записа се съдържа публичният ключ.

2. Създаване на на имейл акаунт (пощенска кутия)

Създаване на пощенска кутия към добавения домейн - Email » Email Accounts » Email Mailbox.
Създаване на пощенска кутия към добавения домейн – Email » Email Accounts » Email Mailbox.

След като имате добавен домейн, можете да създавате пощенски кутии към него.

Създаване на имейл акаунт към добавения домейн.
Създаване на имейл акаунт към добавения домейн.

Кратките стъпки за създаване на пощенска кутия:

  1. Отворете Email Mailbox » Add new Mailbox;
  2. Попълнете името на пощенската кутия в поле Email;
  3. Задайте парола;
  4. Запишете със Save.

Name

Името на потребителя, който ще използва пощенската кутия. Попълването не е задължително. Това име се показва само в контролния панел.

Email

Име на пощенската кутия (имейл адрес). Можете да изберете към кой домейн да се създаде, ако имате добавени и други мейл домейни в ISPConfig.

Password (+Repeat Password)

Въведете парола или използвайте генератора (Generate Password).

Допълнителните опции за имейл акаунта

Quota

Дискова квота за имейл акаунта.

Send copy to

Да се изпраща копие на всяко получено писмо към друга пощенска кутия/и.

Send outgoing BCC to

Да се изпраща копие на всяко изпратено писмо към друга пощенска кутия/и.

Spamfilter

Ако има активирана СПАМ защита на ниво домейн, от тук можете да промените нивото само за този имейл акаунт. В противен случай ще се използва нивото на защита, което е зададено за домейна. Например, ако за домейна сте задали „SpamFilter – Low“, за конкретната пощенска кутия можете да зададете „SpamFilter – High“.

Enable receiving

Позволяване на получаването на имейли в пощенската кутия.

Disable SMTP (sending)

Забраняване на изходящите имейли.

Enable greylisting

Greylisting е метод за защита от получаване на СПАМ, чрез прилагане на проверка на изпращащия мейл сървър. При получаване на писмо от непознат мейл сървър, то се отхвърля и изпращачът получава съобщение да опита отново. Ако след известен период изпращачът направи повторното изпращане, писмото му ще се достави успешно до пощенската кутия на получателя (на този мейл сървър). А изпращащият мейл сървър ще се добави в whitelist и следващите писма от него ще се получават без забавяне. Тази опция е подходяща като първа линия на СПАМ защитата, която може да спре масов СПАМ, още преди да е достигнал до СПАМ филтъра на пощенската кутия. Едно от негативните последствия от greylist е, че първите писма на непознатите мейл сървъри ще се получава със забавяне.

Disable IMAP

Деактивиране на входящия IMAP сървър.

Disable POP3

Деактивиране на входящия POP3 сървър.

Обновена: 08.11.2021

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още