Спам защитата при VPS сървърите с ISPConfig се осъществява чрез софтуера amavis, който използва SpamAssassin (зареден като модул), заедно с неговите филтри по подразбиране.
Определяне на писмото като SPAM или не
Определянето на дадено писмо като SPAM се извършва с прилагането на тестове върху него. Тестовете са предварително създадени правила, чиито положителни или отрицателни резултати добавят или отнемат тежест в определянето на писмото като SPAM.
Тестовете се прилагат върху съдържанието и хедърите на даденото писмо.
Спам филтърът SpamAssassin използва многобройни правила, всеки от които си има определени точки. Точките може да са индикатор:
- Положителен за „това е спам“ (spam);
- Отрицателен за „това не е спам“ (ham).
Всяко входящо съобщение преминава всички тестове на SpamAssassin. След това SpamAssassin събира точките от тези тестове в общо глобално число и го задава на съобщението.
Колкото по-голямо е числото, толкова по-голяма е вероятността писмото да е спам.
Три нива на SPAM защита в ISPConfig
Има предефинирани три спам филтър политики (нива) на SpamFilter:
- Low
- Normal
- High
Нивото на филтриране може да се определя за домейн или за имейл акаунт.
SpamFilter – Low
Ако писмото събере 8 точки, то се маркира със „*** SPAM ***“ в заглавието, а при събрани 11 точки, бива отхвърлено и няма да бъде доставено.
SpamFilter – Normal
Ако писмото събере 5 точки, то се маркира със „*** SPAM ***“ в заглавието, а при събрани 8 точки, бива отхвърлено и няма да бъде доставено.
SpamFilter – High
Ако писмото събере 3 точки, то се маркира със „*** SPAM ***“ в заглавието, а при събрани 6 точки, бива отхвърлено и няма да бъде доставено.
Активиране на SPAM защитата за домейн
За да активирате СПАМ защитата на ниво домейн, още при добавянето на нов мейл домейн или за вече добавен такъв. Това може да бъде направено от от менюто „Еmail“, след което от ляво (Domain) – след което избирате домейна, за който искате да приложите съответния филтър.
В страницата, която ще се визуализира, избирате филтъра от падащото меню „Spamfilter“.
При задаването на даден филтър за домейн – той ще работи за всички пощенски кутии към този домейн, за които няма зададен филтър.
При зададен филтър за домейн и такъв за пощенска кутия, то зададеният за имейл акаунта ще е с приоритет пред този, зададен за домейна.
Например ако имате активиран за домейна филтър SpamFilter – High, а за пощенска кутия SpamFilter – Low, ще се приложи филтъра SpamFilter – Low.
Активиране на SPAM защитата за имейл акаунт
За да активирате СПАМ защитата на ниво имейл акаунт още при създаването на мейл акаунта или за вече съществуващ такъв. Това може да бъде направено от менюто Email (горе), след което от ляво (Email mailbox) – след което избирате пощенската кутия, за която искате да приложите съответния филтър.
В страницата, която ще ви се визуализира избирате филтъра от падащото меню „SpamFilter“.
Промяна на точките за тестовете
Промяната на точките на предефинираните филтри или добавяне нови политики за филтриране, може да бъде извършена от менюто Email (горе), след което от секцията Spamfilter избирате „Policy“.