Периодът на домейна – фактор при класиране

long-period-domain-registration-better-search-engine-results

Надпреварата за по-предни резултати при търсене постоянно се засилва и за постигане на по-добри такива се прилагат всякакви средства. С цел представяне на истински и неподправени резултати при търсене, търсещите машини постоянно се усъвършенстват. Това се постига чрез постоянно включване на нови фактори и условия. Такъв например е  периодът на регистрация на домейн, които влияят на позицията на даден сайт и целят да елиминират тези, чийто рейтинг е изкуствено завишен.

От известно време периодът, за който е регистриран даден домейн, е фактор, който оказва влияние върху позицията на сайта при търсене. Тенденциите са, че този фактор ще оказва  влияние при позиционирането на резултатите в бъдеще. На първо място всеки средностатистически Интернет потребител би помислил „Какво общо има домейна със сайта, както и с позицията на която той ще се покаже при търсене по дадена ключова дума?“. И до известна степен ще има право.

До преди няколко години се знаеше, че резултатите при търсене се извеждат на база ключови думи, вмъкнати в съдържанието на сайта, както и по самото съдържание на сайта. Ролята на домейна се ограничаваше до това да показва местоположението на дадения сайт, асоцииран с него и чрез изписването му в браузър да дава възможност на потребителите да достигат до сайта. Правопропорционално с увеличаващата се информация в Интернет, нарастваше и популярността на търсещите машини. Първите позиции при търсене по даден критерии започнаха да носят на даден уеб сайт от десетки до стотици хиляди импресии дневно, което от своя страна стана потенциал за развитие на много сериозен бизнес.

Сериозните бизнес възможности, които започнаха да предлагат търсачките, неминуемо доведоха до увеличение на опитите за спекулации и измами при оформянето на резултатите. Именно поради този факт във формирането на резултатите започнаха да указват влияние фактори, които на практика нямат връзка с резултатите. Един от значимите фактори в последно време е периодът на регистрацията на домейните. Основната идея в случая е, че ако един потребител, който смята по някакъв начин да спекулира с даден домейн, то той не би го регистрирал за повече от година. Това е така, защото не си струва инвестиция в регистрация на домейн, за който не се знае дали ще донесе някакви ползи. Обикновено потребителите целящи спекулативно постигане на по-добри резултати при търсене, регистрират десетки и стотици домейни и в този случай инвестицията за регистрация на всеки от домейните за по-дълъг период би коствала доста допълнителни средства. Имайки предвид тези, както и редица други по-маловажни фактори, екипите занимаващи се с усъвършенстване на алгоритмите за търсене са заложили в алгоритъма и срока на регистрация на домейна, като критерии при позиционирането на даден сайт.

Всеки домейн регистриран за период равен или по-дълъг от две години се смята за сериозен и ориентиран към потребителите на Интернет и при равни други обстоятелства уеб сайт, асоцииран с такъв домейн ще излезе на по-горна позиция в резултатите при търсене, в сравнение с всички останали сайтове, асоциирани с домейни които са регистрирани за период от една година.

Има и други аргументи, изцяло свързани с домейна (дата на първоначална регистрация, TLD и т.н.), които по една или друга причина са включени в алгоритмите за търсене. Колкото по-отдавна е регистриран даден домейн, толкова по-големи са шансовете той да постигне по-добри резултати при търсене. Пределно ясно е, че дата на първоначална регистрация няма как да бъде променена или върната назад. Остава възможността да се удължи преждевременно периодът на регистрация на домейна. Според статистическите данни около 90 % от домейните се регистрират за срок от една година (освен при домейните, при които минималния период за регистрация е две или повече години), като приблизително 3/4 от тях се подновяват в последния месец преди изтичането им, отново за срок от една година. Останалата 1/4 изобщо не се подновяват. На практика това означава, че само 1 на всеки 10 домейна, в световен мащаб е регистриран за период по-дълъг от година. Ако и вие добавите няколко допълнителни години към периода на регистрацията на своя домейн, без да чакате периода на неговото изтичане, това неминуемо ще постави вашия домейн на по-добра позиция в сравнение с домейните на вашите преки конкуренти.

Обновена: 02.04.2022
Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още