https://help.superhosting.bg/spam-protection-sa-learn.html
  • bg
  • en

Хостинг, Домейни, Виртуални сървъри (VPS), Managed VPS, SSL сертификати

Интелигентна спам защита

Имейл (e-mail)
sa-learn, интелигентна, самообучаващ се, спам защита, спам филтър

info-iconКъм всички хостинг планове и Managed VPS сървърите, предлагани от СуперХостинг.БГ, е включена стандартна защита от спам имейл съобщения.

info-iconКъм планове СуперПро и СуперХостинг, както и всички Managed VPS услуги, се предлага още едно ниво на защита от спам - чрез интелигентен спам филтър.

Интелигентната спам защита е активирана по подразбиране в хостинг акаунта. За да работи е необходимо спам филтърът SpamAssassin да е активиран. В случай че SpamAssassin е деактивиран, можете да го активирате наново през cPanel -> Apache SpamAssassin.

Работа с интелигентната спам защита

Спам филтърът се самообучава, като натрупва знания от получените вече спам и нормални имейл съобщения и действията, които предприемате с тях. На база тези знания, филтърът може да различава и маркира следващите получени съобщения по-ефективно всеки следващ път.

info-iconЗа да може интелигентният спам филтър да се обучава и функционира коректно, е необходимо SpamAssassin да е активиран и да държите спам имейл съобщенията в папка Spam / Junk.

Филтърът приема текущите съобщения в папките Spam и Junk, като нежелана поща и следи в реално време за появата на нови спам попълнения в тях. За по-добри резултати е необходимо писмата, които определяте като нежелана поща да бъдат премествани в спам папка. При следващо получаване на подобни писма ще бъде добавена по-голяма тежест в определянето им като спам.

Всички други писма, намиращи се в останалите папки на имейл акаунта, филтърът ще приема като не-спам (ham). Думата "ham" (синоним на non-spam) се използва за нормални имейл съобщения, които не са спам. Ако сте получили желано писмо, което е попаднало в спам папка и отчитате това като грешка, е препоръчително да го преместите в друга папка. По този начин спомагате за ефективното обучение на филтъра и намалявате вероятността да се случи отново.

Ако по погрешка сте преместили писмо в папка Spam/Junk, можете безпроблемно да го върнете в предишната папка. Филтърът приема всяко имейл съобщение като уникално и ако засече, че писмото е променило папката си, ще промени и информацията за него в базата си данни.

Колкото повече имейл съобщения се получават, толкова повече защитата от спам ще се повишава. Причината за това е, че системата на филтъра ще разполага с повече данни и примери за това какво е спам и какво не е.

500px270px
SuperHosting.BG

2
Коментари

avatar
1 дискусии
1 отговори към коментарите
0 абонирали се за тази дискусия
 
най-гласуван коментар
най-обсъждан коментар
2 коментирали
СуперХостинг.БГMartin Velikov последно коментирали
  Абониране  
Уведоми ме при
Martin Velikov
Гост

Имам следния проблем: Мейлите от мой колега, който са със същия домейн като моя, ги мести непрекъснато в SPAM папката.

СуперХостинг.БГ
SH
СуперХостинг.БГ

Здравейте,

Тук можем само да ви дадем насоки от какво би могло да се получи описания проблем, но за да може да се извърши коректна техническа проверка, ще ви помолим да ни изпратите повече информация до support@superhosting.bg. В запитването посочете всички подробности относно ползвания мейл клиент и неговите настройки, имейл адресът на колегата ви и всичко останало, което ще ни помогне за проверката.

Когато интелигентната спам защита е активирана, няма значение дали дадено писмо е от същия домейн (дори той да е в whitelist списъка), като този на получателя. Ако държите досега получените писма от колегата ви в спам папката, всяко следващо имейл съобщение от него може да се маркира като спам. Ако в спам папката имате повече от едно писмо от колегата ви, тогава вероятността наистина всяко негово писмо да се маркира като спам се увеличава толкова повече.

Първото писмо на колегата ви, което е влязло в спам папката, може да е причината за последвалия проблем. Писмото може да е било маркирано като спам поради различни причини: имейл клиентът е засякъл потенциално опасно съдържание и е преместил писмото в Спам/Junk, според зададените му настройки на сигурност или създадени филтри; по погрешка сте го преместили в тази папка; спам филтърът SpamAssassin е засякъл писмото като спам, според зададените му настройки или друго.

Това, което ви препоръчваме да извършите, е да преместите всички писма на колегата ви, които се намират в папка спам в друга папка. След това да направите тест, като колегата ви изпрати едно тестово съобщение.

Също така, можете да тествате дали проблемът не е от мейл клиента и настройките му за сигурност или активните филтри. Спирате имейл програмата, колегата ви изпраща тестово писмо, а вие проверявате пощата си през уеб мейл клиент (например RoundCube). Ако писмото не влезе в спам папката, това може да показва наличие на настройки в мейл клиента, които трябва да коригирате.

Поздрави,
Мадлена

Всички права запазени © 2005-2018 , www.superhosting.bg