https://help.superhosting.bg/spam-filter.html
  • bg

Хостинг, Домейни, Cloud, Виртуални сървъри (VPS), Managed VPS, SSL сертификати

Как да активирам спам филтър за имейл акаунтите? (SpamAssassin)

Имейл (e-mail)
спам филтър, spamsssassin, защита от спам, spam filter, spam protection, спам, спамасасин, асасин, assassin

info-iconКлиентите на СуперХостинг.БГ, които ползват хостинг услуга с контролен панел cPanel, могат да използват спам филтъра SpamAssassin.

Apache SpamAssassin™ е автоматизирана система за филтриране на имейли, която идентифицира спам съобщенията анализирайки тяхното съдържание.

info-iconБележка: SpamAssassin се активира автоматично в хостинг акаунта, с основни настройки, които са напълно достатъчни за нормалната работа на филтъра. За допълнителна прецизна настройка на филтъра вижте следната статия: SpamAssassin - Филтър за защита против спам съобщения.

Можете да проверите дали SpamAssassin вече е активиран за вашия хостинг акаунт през cPanel -> Apache SpamAssassin™. В случай че филтърът все още не е активиран, можете да го активирате с кликване на бутона Активиране на Apache SpamAssassin.

Промяна нивото на защита на филтъра

Спам филтърът SpamAssassin използва многобройни правила, по които засича дали един имейл е Спам или не. Всички тези правила за улеснение са преработени в точкова система. За SpamAssassin може да се зададат точки от 0 до 10, като 0 е най-рестриктивната защита. Например:

0 : означава, че всички имейли, ще бъдат маркирани като спам;

5 : е по подразбиране;

10 : означава, че почти никакви писма няма да бъдат маркирани като спам;

Промяната на точките може да бъде направена от страницата на филтъра, като зададете новата стойност в полето Точки.

info-iconВажно: Препоръчваме ви при да оставите настройките по подразбиране. Ако продължавате да получавате голямо количество Спам, можете да увеличите защитата, като зададете 4 или 3 точки. Не задавайте стойност 0, тъй като това може да доведе до загуба на кореспонденция.

Автоматично изтриване на имейл съобщенията, които са маркирани като спам

По подразбиране всички писма, които са отбелязани като Спам, в темата им ще бъде добавено ***SPAM*** и ще бъдат доставени във входящата кутия (Inbox).

За да се изтриват автоматично писмата, които се маркират като спам, може да се активира опцията Автоматично изтриване на спам. Спам писмата ще бъдат автоматично изтривани, преди да се доставят в пощенската кутия.

Тази функция реално създава имейл филтър в cPanel -> Филтри на ниво имейл акаунт. Филтърът се казва "Generated SpamAssassin Discard Rule" и може да се редактира.

Активиране на автоматичното изтриване на спам писматаПреди да активирате автоматичното изтриване на спам съобщенията, може да настроите нивото на защита от предишната точка.

За да активирате автоматичното изтриване на спам писмата кликнете на бутона Автоматично изтриване на спам.

info-iconВажно: В настройките за автоматично изтриване може да зададете точките, при достигането на които спам писмото ще бъде изтрито. Например ако нивото на защита е на 5 точки (по подразбиране), може да зададете 6 точки за автоматично изтриване. В този случай ще се изтриват само спам писмата, които са получили 6 точки или повече.

Спам папка

В спам папката се събират всички маркирани като спам имейл съобщения.

Ако не желаете да получавате във входящата кутия (Inbox) съобщенията, маркирани като Спам, можете да активирате "Спам папка".

info-iconВажно: Спам папката е Imap папка с име spam. Това е динамична папка, която ще се създаде, когато SpamAssassin маркира съобщение като Спам съобщение и то ще бъде доставено в нея. Ако проверявате пощенската ви кутия с имейл клиент като например Outlook, Outlook Express, Mozilla Thunderbird или друг и използвате протокол POP3, тази папка не може да бъде видима в имейл клиента. Тя обаче е част от квотата на имейл акаунта и трябва периодично да проверявате дали има Спам съобщения в нея. Можете да я проверявате като проверявате пощенската си кутия чрез уебмейл.

Изчистване на всички Спам папки

Спам папката е част от имейл акаунта. Натрупването на писма в нея може да  запълни квотата на имейл акаунта. Затова е необходимо периодично да се изтриват имейлите от нея. Това може да прави всеки един потребител, като изтрива съдържанието на папката за ползваните от него имейл акаунти.
Администратор на имейл акаунтите може лесно и бързо да изчисти всички Спам папки, за всички имейл адреси, през cPanel -> Apache SpamAssassin - Изчистване на Спам папката. Това е удобно, когато има много имейл адреси и комуникацията с всеки един потребител относно това би била по-дълга и сложна.

BlackList и WhiteList списъци

Чрез BlackList и WhiteList списъците можете да блокирате или разрешите получаване на имейл съобщения от определен подател.

В специалния раздел за конфигуриране на филтъра в контролния панел cPanel -> Apache SpamAssassin™ -> Конфигуриране на Apache SpamAssassin™, може да се извърши блокиране и/или разрешаване (blacklist_from и whitelist_from) на входяща мейл кореспонденция по критерий, например:

- входящи съобщения от даден имейл адрес (email@baddomain.com);

- входящи съобщения от даден домейн (*@baddomain.com);

Ако даден имейл адрес бива блокиран от спам филтъра, но вие изрично желаете да получавате мейл кореспонденция от него, то може да го добавите в whitelist_from на филтъра.

500px270px
SuperHosting.BG

Коментари

Все още няма коментари

Уведоми ме при
avatar
wpDiscuz
Всички права запазени © 2005-2017 , www.superhosting.bg