По принцип добавянето на сайт в Google става автоматично, но може да отнеме много време, ако сайтът е много нов, преди да се покаже в резултатите от търсене.
За да не чакате Google, можете да регистрирате сайта ръчно в Google Search Console.
- Заредете: https://search.google.com/search-console;
- Кликнете Start now;
- Въведете данни за достъп до Вашия Google акаунт. Ако нямате такъв, изберете Create account (личен – For my self или бизнес – To manage my business);
- Можете да промените езика на инструмента на български (най-долу под формата за регистрация);
- Ще е нужно да въведете телефонен номер, на който ще получите SMS съобщение с код.
Ако създавате за пръв път акаунт в Google – това ще е основният Ви профил (имейл адрес и парола), с който след това ще можете да използвате и другите Google инструменти като Google Анализ, Google Бизнес и други. Поради това изберете още в началото дали профилът ще е на Вашия бизнес или ще е личен профил.
След успешно потвърждение ще се отвори Welcome страницата на Google Search Console.
Префикс на URL адрес (property type)
Изберете опцията Префикс на URL адрес, ако искате да добавите само един конкретен сайт. Google ще следи показателите само за него, без други поддомейни към сайта. Ако искате да виждате данни в GSC за основния домейн (например supercoolwp.com) и всички негови поддомейни (blog.supercoolwp.com, help.supercoolwp.com) изберете първата опция Домейн.
Тук трябва да въведете уеб адреса на сайта.
- В Префикс на URL адрес попълнете пълния адрес на сайта, заедно с протокола (например
https://mysite.com
илиhttps://www.mysite.com
); Точно както се вижда в адресната лента в браузъра;
Потвърждаване на собствеността чрез HTML файл
- Изтеглете посочения файл (google……html), запишете го на Вашето устройство;
- Влезте в cPanel » Файлов мениджър и качете (Upload) файла в директорията на сайта (
public_html
);
- Върнете се на прозореца с регистрацията в Google и кликнете Удостоверяване;
- Продължете „Към собствеността“.
След като верифицирате собствеността върху сайта, той вече е регистриран в Google.
Но за да може да се индексира сайта по-скоро и да започне да се показва и класира в резултатите, подайте към Google картата на сайта (XML Sitemap).
Ако имате поддомейни, например blog.mysite.com
, shop.mysite.com
и т.н., можете да ги добавите и тях поотделно като нови „собствености“ (кликвате на адреса горе вляво и избирате +Добавяне на собствеността).
Изчакайте няколко дни, докато Google обходи страниците на сайта и след това започне да събира данни за представянето им в Google Търсене.
Ако вече сте регистрирали сайта в GSC, но все още не виждате страниците му в резултатите от търсене, може да направите няколко проверки за причините, вижте: Защо сайтът ми не излиза в Google? | Help
Домейн (property type)
Ако имате няколко поддомейна към основния сайт, може да изберете опцията Домейн.
- Въведе в полето основния домейн, без нищо отпред, например mysite.com;
Удостоверяване на собствеността върху домейна чрез DNS запис
За да удостоверите пред Google, че домейнът е Ваша собственост, ще е нужно да имате достъп до DNS настройките му. Това е верификация на ниво домейн.
В DNS зоната на домейна се добавя един DNS запис. След това Google прави проверка, дали този конкретен DNS запис съществува. Ако съществува и е с правилното съдържание, верификацията на собствеността Ви ще премине успешно.
1. Оставете за тип запис: TXT;
2. Копирайте текста, посочен в точка 3 от инструкцията за удостоверяване (google-site-verification=koa...
);
3. Влезте в cPanel » Редактор на DNS зони и кликнете Управление;
- Кликнете на стрелката до +Добавяне на запис и изберете Add „TXT“ Record.
- В полето за Адрес поставете копирания текст;
- В полето Име въведете домейна и поставете точка след него, например „mysite.com.„;
- Запишете настройките със Запази записа;
Ако потърсите новия DNS запис в списъка, той ще изглежда по подобен начин:
4. Върнете се към (отворете) страницата с инструкции на Google;
- Кликнете на Удостоверяване;
5. Успешна верификация на собствеността;
Ако верификацията не премине успешно:
- Проверете верификационния текст в TXT записа – дали е коректен, символ по символ;
- Проверете дали типа DNS запис е точно TXT;
- Ако горните две точки са коректни, може да се наложи да изчакате известен период за опресняване на DNS информацията за домейна (изчакайте един ден и опитайте отново да удостоверите).
Указания за уеб администратори и уебмастъри за добро представяне в Google
Като следвате общите указания, Вие ще помогнете на Google да открие, индексира и класира Вашия сайт.
Вижте официалните указания на Google за уебмастъри: 🔗 Webmaster guidelines | google.com
Указания за качество
Основни принципи
- Създавайте уеб страници главно за потребители, а не за търсещи машини;
- Не заблуждавайте Вашите потребители;
- Избягвайте трикове, предназначени за подобряване на класирането в търсещите машини. Дали ще се чувствате комфортно да обяснявате какво сте направили с конкурентен уебсайт или със служител на Google. Друг полезен тест е да си зададете риторичния въпрос: Това помага ли на моите потребители? Ще направя ли това, ако търсещите машини не съществуват?;
- Помислете за това, което прави Вашия сайт уникален, ценен или ангажиран. Направете своя уеб сайт различен от конкурентните сайтове във Вашата област.
Специфични указания
Избягвайте следните техники:
- Автоматично генерирано съдържание – автоматично генериран безсмислен текст с множество ключови думи;
- Участие в схеми със съмнителни връзки – купуване или продаване на връзки, които предават PageRank, реципрочна размяна на връзки – аз към теб, ти към мен, и др.;
- Създаване на страници с малко или никакво оригинално съдържание;
- Прикриване (Cloaking) – представяне на различно съдържание или URL адреси на хора и търсещи машини;
- Скрити пренасочвания – показване различно съдържание на търсещите машини и на потребителите;
- Скрит текст или връзки – бял текст на бял фон, скриване на текст зад изображение и т.н.;
- Страници за достъп (Doorway pages) – сайтове или страници, създадени да се класират високо за конкретни заявки за търсене;
- Чуждо (Scraped) съдържание – публикуване на съдържание от други сайтове, без добавяне на оригинално съдържание или стойност;
- Участие в партньорски (affiliate) програми, без добавяне на оригинално съдържание или стойност;
- Зареждане на страници с неподходящи ключови думи – списъци с телефонни номера или с имена на държави, щати, градове и т.н.;
- Създаване на страници със злонамерено поведение, като например фишинг или инсталиране на вируси, троянски коне или друг лош софтуер;
- Злоупотреба с маркиране на съдържанието;
- Изпращане на автоматични заявки до Google – общите условия на Google не позволяват изпращането на автоматизирани заявки от какъвто и да е вид без предварително изрично разрешение от Google.
Ако Вашият сайт нарушава едно или повече от тези указания, Google може да предприеме ръчни действия срещу него. След като решите проблема, можете да изпратите сайта си за преразглеждане.
За повишаване на популярността на сайта, освен оптимизацията му за търсещите машини (SEO), той може да се добави в качествени и авторитетни портали и търсачки. Вижте още: Как да популяризирам сайта си? | Help