Как да добавя сайта си в Google?

Добавянето на сайт в Google може да стане автоматично или чрез ръчна регистрация в Google Search Console.

Ако сайтът е току-що пуснат, за да се добави автоматично в индекса първо е необходимо Google да разбере за съществуването му. Това може да стане, когато Googlebot-ът открие линк към сайта.

За да не чакате ботът на Google да открие сайта и всичките му страници, можете ръчно да го регистрирате в Google. За целта е нужно да направите регистрация в Google Search Console.

Вижте официалните указания на Google за добавяне на сайт в търсачката: 🔗 Get your website on Google | Google

След като верифицирате собствеността върху сайта, може да подадете в Google Search Console картата на сайта Ви. По този начин Google ще може да обходи всяка една страница от сайта и да я запише в индекса си.

Ако вече сте регистрирали сайта в GSC, но все още не виждате страниците му в резултатите от търсене, може да направите няколко проверки за причините, вижте: 🔗 Защо сайтът ми не излиза в Google? | Help

Указания за уеб администратори и уебмастъри за добро представяне в Google

Като следвате общите указания, Вие ще помогнете на Google да открие, индексира и класира Вашия сайт.

Вижте официалните указания на Google за уебмастъри: 🔗 Webmaster guidelines | google.com

Указания за качество

Основни принципи

  • Създавайте уеб страници главно за потребители, а не за търсещи машини;
  • Не заблуждавайте Вашите потребители;
  • Избягвайте трикове, предназначени за подобряване на класирането в търсещите машини. Дали ще се чувствате комфортно да обяснявате какво сте направили с конкурентен уебсайт или със служител на Google. Друг полезен тест е да си зададете риторичния въпрос: Това помага ли на моите потребители? Ще направя ли това, ако търсещите машини не съществуват?;
  • Помислете за това, което прави Вашия сайт уникален, ценен или ангажиран. Направете своя уеб сайт различен от конкурентните сайтове във Вашата област.

Специфични указания

Избягвайте следните техники:

  • Автоматично генерирано съдържание – автоматично генериран безсмислен текст с множество ключови думи;
  • Участие в схеми със съмнителни връзки – купуване или продаване на връзки, които предават PageRank, реципрочна размяна на връзки – аз към теб, ти към мен, и др.;
  • Създаване на страници с малко или никакво оригинално съдържание;
  • Прикриване (Cloaking) – представяне на различно съдържание или URL адреси на хора и търсещи машини;
  • Скрити пренасочвания – показване различно съдържание на търсещите машини и на потребителите;
  • Скрит текст или връзки – бял текст на бял фон, скриване на текст зад изображение и т.н.;
  • Страници за достъп (Doorway pages) – сайтове или страници, създадени да се класират високо за конкретни заявки за търсене;
  • Чуждо (Scraped) съдържание – публикуване на съдържание от други сайтове, без добавяне на оригинално съдържание или стойност;
  • Участие в партньорски (affiliate) програми, без добавяне на оригинално съдържание или стойност;
  • Зареждане на страници с неподходящи ключови думи – списъци с телефонни номера или с имена на държави, щати, градове и т.н.;
  • Създаване на страници със злонамерено поведение, като например фишинг или инсталиране на вируси, троянски коне или друг лош софтуер;
  • Злоупотреба с маркиране на съдържанието;
  • Изпращане на автоматични заявки до Google – общите условия на Google не позволяват изпращането на автоматизирани заявки от какъвто и да е вид без предварително изрично разрешение от Google.

Ако Вашият сайт нарушава едно или повече от тези указания, Google може да предприеме ръчни действия срещу него. След като решите проблема, можете да изпратите сайта си за преразглеждане.

За повишаване на популярността на сайта, освен оптимизацията му за търсещите машини (SEO), той може да се добави в качествени и авторитетни портали и търсачки. Вижте още: 🔗 Как да популяризирам сайта си? | Help

Обновена: 21.07.2021

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още