1. Начало
  2. Уеб сайт
  3. Маркетинг, реклама, SEO
  4. Как да добавя сайта си в Google?

Как да добавя сайта си в Google?

Добавянето на сайт в Google става автоматично или чрез ръчна регистрация в Google Search Console. При автоматичното добавяне трябва да изчакате неопределен период, преди сайтът да се покаже в Google. За да ускорите процеса, можете да направите регистрация на акаунт в Google Search Console и да добавите сайта си ръчно.

Регистриране на сайт в Google

Ако сайтът е току-що пуснат, автоматичното добавяне в Google може да отнеме много време. За да не чакате Google, регистрирайте сайта ръчно в Google Search Console.

  1. Заредете сайта на инструмента Search Console: https://search.google.com/search-console;
  2. Кликнете Start now;
  3. Въведете данни за достъп до Вашия Google акаунт. Ако нямате такъв, изберете Create account (личен – For my self или бизнес – To manage my business);
  4. Можете да промените езика на инструмента на български (най-долу под формата за регистрация);
  5. Ще е нужно да въведете телефонен номер, на който ще получите SMS съобщение с код.
създаване на нов акаунт в Google
Създаване на нов акаунт в Google.

Ако създавате за пръв път акаунт в Google – това ще е основният Ви профил (имейл адрес и парола), с който след това ще можете да използвате и другите Google инструменти като Google Анализ, Google Бизнес и други. Поради това изберете още в началото дали профилът ще е на Вашия бизнес или ще е личен профил.

въвеждане на данни за профила
Въвеждане на данни за личен профил.

След успешно потвърждение ще се отвори Welcome страницата на Google Search Console. Тук трябва да въведете уеб адреса на сайта.

  • В Префикс на URL адрес попълнете пълния адрес на сайта, заедно с протокола (например https://mysite.com или https://www.mysite.com); Точно както се вижда в адресната лента в браузъра;
  • Изтеглете посочения файл (google……html), запишете го на Вашето устройство;
  • Влезте в cPanel » Файлов мениджър и качете (Upload) файла в директорията на сайта (public_html);
  • Върнете се на прозореца с регистрацията в Google и кликнете Удостоверяване;
  • Продължете „Към собствеността“.
въвеждане на уеб адреса на сайта
Въвеждане на адреса на сайта в Префикс на URL адрес.
изтегляне на файла, който се послужи за удостоверяване на собствеността
Google е генерирал автоматично файл, който трябва да се изтегли и качи в директорията на сайта.
файлът е качен в директорията на сайта
Файлът е качен в основната директория на сайта.
кликване на бутон удостоверяване
Връщане в прозореца на регистрацията и кликване на Удостоверяване.

След като верифицирате собствеността върху сайта, той вече е регистриран в Google.

собствеността е удостоверена
Преминете „Към собствеността“.
таблото на google search console
Началното табло на Google Search Console.

Но за да може да се индексира сайта по-скоро и да започне да се показва и класира в резултатите, подайте към Google картата на сайта (XML Sitemap).

подаване на xml картата на сайта към google

Ако имате поддомейни, например blog.mysite.com, shop.mysite.com и т.н., можете да ги добавите и тях поотделно като нови „собствености“ (кликвате на адреса горе вляво и избирате +Добавяне на собствеността).

Изчакайте няколко дни, докато Google обходи страниците на сайта и след това започне да събира данни за представянето им в Google Търсене.

Ако вече сте регистрирали сайта в GSC, но все още не виждате страниците му в резултатите от търсене, може да направите няколко проверки за причините, вижте: Защо сайтът ми не излиза в Google? | Help

Указания за уеб администратори и уебмастъри за добро представяне в Google

Като следвате общите указания, Вие ще помогнете на Google да открие, индексира и класира Вашия сайт.

Вижте официалните указания на Google за уебмастъри: 🔗 Webmaster guidelines | google.com

Указания за качество

Основни принципи

  • Създавайте уеб страници главно за потребители, а не за търсещи машини;
  • Не заблуждавайте Вашите потребители;
  • Избягвайте трикове, предназначени за подобряване на класирането в търсещите машини. Дали ще се чувствате комфортно да обяснявате какво сте направили с конкурентен уебсайт или със служител на Google. Друг полезен тест е да си зададете риторичния въпрос: Това помага ли на моите потребители? Ще направя ли това, ако търсещите машини не съществуват?;
  • Помислете за това, което прави Вашия сайт уникален, ценен или ангажиран. Направете своя уеб сайт различен от конкурентните сайтове във Вашата област.

Специфични указания

Избягвайте следните техники:

  • Автоматично генерирано съдържание – автоматично генериран безсмислен текст с множество ключови думи;
  • Участие в схеми със съмнителни връзки – купуване или продаване на връзки, които предават PageRank, реципрочна размяна на връзки – аз към теб, ти към мен, и др.;
  • Създаване на страници с малко или никакво оригинално съдържание;
  • Прикриване (Cloaking) – представяне на различно съдържание или URL адреси на хора и търсещи машини;
  • Скрити пренасочвания – показване различно съдържание на търсещите машини и на потребителите;
  • Скрит текст или връзки – бял текст на бял фон, скриване на текст зад изображение и т.н.;
  • Страници за достъп (Doorway pages) – сайтове или страници, създадени да се класират високо за конкретни заявки за търсене;
  • Чуждо (Scraped) съдържание – публикуване на съдържание от други сайтове, без добавяне на оригинално съдържание или стойност;
  • Участие в партньорски (affiliate) програми, без добавяне на оригинално съдържание или стойност;
  • Зареждане на страници с неподходящи ключови думи – списъци с телефонни номера или с имена на държави, щати, градове и т.н.;
  • Създаване на страници със злонамерено поведение, като например фишинг или инсталиране на вируси, троянски коне или друг лош софтуер;
  • Злоупотреба с маркиране на съдържанието;
  • Изпращане на автоматични заявки до Google – общите условия на Google не позволяват изпращането на автоматизирани заявки от какъвто и да е вид без предварително изрично разрешение от Google.

Ако Вашият сайт нарушава едно или повече от тези указания, Google може да предприеме ръчни действия срещу него. След като решите проблема, можете да изпратите сайта си за преразглеждане.

За повишаване на популярността на сайта, освен оптимизацията му за търсещите машини (SEO), той може да се добави в качествени и авторитетни портали и търсачки. Вижте още: Как да популяризирам сайта си? | Help

Обновена: 12.10.2022

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още