Успешното развитие на един уебсайт, съответно на електронния бизнес, който той представлява, зависи от множество фактори. Силно препоръчително е домейнът (името на страницата) да бъде къс, стегнат и мнемоничен; навигацията (връзките към страниците от сайта) да бъде опростена и лесна за ползване; цветовете да бъдат подбрани с вкус и да не натоварват зрението; кодът да бъде написан грамотно и т.н.
Има обаче един основен фактор, без който всички останали са почти напълно безполезни и това е съдържанието на страница. Много уеб дизайнери и собственици на сайтове продължават да наблягат на красивия външен вид, валидирането на кода и т.н., оставяйки съдържанието малко встрани. Затова трябва да се подчертае още веднъж значението на съдържанието на страницата. Можем да перифразираме думите на Наполеон, че за водене на война са нужни три неща – пари, пари и пари, като кажем, че за успеха на един сайт са нужни три неща – съдържание, съдържание и съдържание.
Когато уебсайтът предоставя качествено и полезно съдържание, посетителите ще го търсят, намират и посещават по-често, въпреки останалите фактори като домейн името, логото, добрия му външен вид и пр.
Сайтът с качествено съдържание ще има по-голям трафик и ще е на по-горни позиции в търсачките, от тези с липса на такова, защото съдържа информация, която е наистина полезна и търсена от много потребители в мрежата. Съответно по същата причина много други сайтове ще сложат хипервръзки към него, което е от голямо значение за мястото, на което ще бъде показан сайтът при търсене по ключови думи в Google. Колкото повече връзки има към дадена страница, толкова по-напред се показва тя в резултатите от търсенето.
Всичко това не означава, че факторите като домейн име, външен вид, оптимизиран код, скорост на зареждане и други нямат значение за успеха на един сайт, но по скоро, че тези фактори са второстепенни, когато става дума за привличането на трафик и популяризирането на сайта, от което зависи успеха на практически всеки интернет бизнес.