Не мога да изпращам имейли. Защо?

Някои от често срещаните причини, поради които не могат да се изпращат съобщения, но могат да се получават, са некоректни настройки в имейл клиента/приложението.

1. SMTP authentication

За да можете да изпращате имейл съобщения през имейл клиент, в настройките му трябва задължително да е включена опцията за използване на идентификация при изпращане на мейли (SMTP authentication).

Повече информация за включване на „SMTP authentication“ при най-често използваните имейл клиенти можете да намерите в следните статии:

🔗 MS Outlook 2003 | Help
🔗 MS Outlook 2002/XP | Help
🔗 Microsoft Outlook Express | Help
🔗 Mozilla Thunderbird | Help

Опцията „SMTP authentication“ няма отношение при изпращането на имейл съобщения през Webmail.

2. Затворен 25-ти порт

По подразбиране при автоматична настройка имейл клиентите (Outlook, Mozilla Thunderbird) избират порт 25 за изходящия мейл сървър. Възможно е обаче интернет доставчикът или системният администратор на локалната мрежа да затвори (забрани) 25-ти порт с цел предотвратяване на изпращането на СПАМ. Когато порт 25 е забранен, Вашият имейл клиент няма да може да осъществи връзка с изходящия мейл сървър и ще покаже съобщение от типа „Connection to server failed“ или „Cannot connect to server„. Поради тази причина на сървърите на СуперХостинг.БГ е добавена възможност изпращането на имейли да се осъществява през 26-ти порт.

Препоръчително е да използвате криптирана връзка с мейл сървъра. Такава връзка се активира, като в настройките на имейл клиента изберете SSL/TLS връзка. Портовете при сигурната връзка са: POP 995, IMAP 993 и SMTP 465. Вижте още в категория „Настройки на имейл клиент„.

Бележка: За още възможни причини писмото Ви да не бъде доставено до получателя вижте: 🔗 Често срещани SMTP статус кодове и съобщения при недоставена поща | Help

3. Настройка в cPanel » Имейл маршрутизиране

В случай че имейл услугата на домейна е насочена с MX запис и се обработва от мейл сървъра към хостинг акаунта, но в Имейл маршрутизиране е избрана опцията Отдалечен мейл сървър, при опит за изпращане на писмо през уеб/мейл клиент е възможно да се получи съобщение за грешка „451 Temporary local problem – please try later„.

В този случай е нужно в cPanel » Имейл маршрутизиране да се промени опцията на Локален мейл сървър.

Вижте още:

🔗 Не ми работи имейла. Какви може да са причините за това? | Help

Обновена: 11.10.2019

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още