Някои от често срещаните причини, поради които не могат да се изпращат съобщения, но могат да се получават, са некоректни настройки в имейл клиента/приложението.
1. SMTP authentication
За да можете да изпращате имейл съобщения през имейл клиент, в настройките му трябва задължително да е включена опцията за използване на идентификация при изпращане на мейли (SMTP authentication).
Повече информация за включване на „SMTP authentication“ при най-често използваните имейл клиенти можете да намерите в следните статии:
🔗 MS Outlook 2003 | Help
🔗 MS Outlook 2002/XP | Help
🔗 Microsoft Outlook Express | Help
🔗 Mozilla Thunderbird | Help
Опцията „SMTP authentication“ няма отношение при изпращането на имейл съобщения през Webmail.
2. Затворен 25-ти порт
По подразбиране при автоматична настройка имейл клиентите (Outlook, Mozilla Thunderbird) избират порт 25 за изходящия мейл сървър. Възможно е обаче интернет доставчикът или системният администратор на локалната мрежа да затвори (забрани) 25-ти порт с цел предотвратяване на изпращането на СПАМ. Когато порт 25 е забранен, Вашият имейл клиент няма да може да осъществи връзка с изходящия мейл сървър и ще покаже съобщение от типа „Connection to server failed“ или „Cannot connect to server„. Поради тази причина на сървърите на СуперХостинг.БГ е добавена възможност изпращането на имейли да се осъществява през 26-ти порт.
3. Настройка в cPanel » Имейл маршрутизиране
В случай че имейл услугата на домейна е насочена с MX запис и се обработва от мейл сървъра към хостинг акаунта, но в Имейл маршрутизиране е избрана опцията Отдалечен мейл сървър, при опит за изпращане на писмо през уеб/мейл клиент е възможно да се получи съобщение за грешка „451 Temporary local problem – please try later„.
В този случай е нужно в cPanel » Имейл маршрутизиране да се промени опцията на Локален мейл сървър.
Вижте още:
🔗 Не ми работи имейла. Какви може да са причините за това? | Help