Изграждането на добър и конкурентен онлайн бизнес е от изключително значение в днешно време. Важен елемент от онлайн присъствието е възможността за бърза комуникация с потребителите. Това можете да постигнете чрез добавяне на чат в сайта Ви.
В тази статия ще разгледаме най-популярните плъгини за чат, които можете да интегрирате във Вашия WordPress сайт.
1. Tawk.to Live Chat
За да интегрирате чат системата на Tawk.to в WordPress, е необходимо да инсталирате плъгина Tawk.to Live Chat. Той е безплатен и можете да го свалите през официалната директория с плъгини за WordPress или да го потърсите и инсталирате директно през администрацията на WordPress.
След активацията е необходимо да въведете данните за профила Ви в платформата на tawk.to или ако нямате такъв да се регистрирате.
След което за да бъде видим чатът в сайта Ви, трябва да го добавите от падащото меню “Select property” и да изберете темплейт на чата. Така ще свържете Вашия WordPress с платформата им.
Плъгинът предоставя възможност за управление на позиционирането на чат формата в сайта посредством меню “Visibility Options”. Чатът може да бъде видим в целия сайт или на конкретна страница. Можете да го активирате или премахнете за конкретен URL адрес.
Можете да създавате оператори за чата и да менажирате ролите и профилите им. Чат комуникациите се осъществяват през профила Ви в сайта tawk.to. Там имате възможност за промяна на стила и визията на чата.
2. Zendesk Chat
За да използвате Zendesk, е необходимо да имате регистрация в zendesk.com. При регистрирането ще получите служебен поддомейн, който ще използвате за интеграцията на чата в сайта Ви и допълнителен HTML код, който можете да вмъкнете в него.
За свързването на профила Ви в Zendesk можете да инсталирате плъгин Zendesk Chat.
Плъгинът можете да инсталирате директно през администрацията на WordPress.
След инсталацията и активацията на плъгина, в администрацията на сайта ще бъде създадено ново меню Zendesk Chat, в което ще можете да добавите Вашето потребителско име, парола и поддомейн, генерирани от системата на zendesk.com
Управлението на чат комуникациите се извършва чрез тяхната платформа.
Zendesk предоставят няколко плана, при които можете да добавите функционалности към Вашия чат (брой оператори, брой паралелни чатове, промяна на дизайна на формата и др.)
3. Facebook Messenger Customer Chat
Ако разполагате със страница на Вашия бизнес във Facebook, можете да свържете сайта Ви със социалната мрежа и да използвате разработения от тях чат.
Можете да добавите плъгина “Facebook Messenger Customer Chat” през администрацията на WordPress » “Плъгини” » “Добавяне на още”.
След активирането на плъгина в администрацията на WordPress, ще бъде създадено ново меню “Customer Chat”. Посредством него ще можете да направите връзката със страницата Ви във Facebook. Трябва да изберете бутона “Setup Customer Chat” и да въведете Вашите данни за социалната мрежа на страницата, която ще добавите.
Необходимо е да следвате стъпките, където ще можете да персонализирате изгледа на чата (избор на език, цвят, поздравително съобщение и други).
След приключване на тези стъпки, чатът е успешно интегриран в WordPress, а комуникациите ще бъдат получавани и управлявани през Messenger приложението на Facebook.
4. WP Live Chat Support
Ако желаете да добавите чат в сайта Ви, без той да е обвързан с външни платформи, можете да се насочите към плъгина WP Live Chat Support.
Управлението на чата след инсталацията на плъгина се извършва през меню “Чат на живо”. Посредством подменюто “Настройки” ще имате възможност да модифицирате изгледа на чата.
Чат сесиите ще можете да управлявате през подменюто “Чат на живо”. Информацията от чатовете се запазва в базата данни на WordPress.
5. Tidio Live Chat
Плъгинът Tidio Live Chat предлага модерен дизайн и възможност за използване на мобилно и десктоп приложение. Имате възможност дори да свържете Вашия Facebook Messenger с тяхната платформа.
За да използвате този чат, е необходимо да инсталирате плъгина в WordPress и да въведете данните за профила Ви в tidio.com. В случай че нямате такъв профил, ще бъдете насочени към създаването му.
В стъпките на конфигуриране въвеждате основната информация за сайта Ви, операторите и визията на чата.
След приключване на първоначалната настройка ще можете да управлявате чата и неговите функционалности през профила Ви в tidio.com