При изпращането на имейл съобщения от WordPress сайта е възможно да се срещне казус с изпращането или получаването им. Също така е възможно имейлите да се получават в СПАМ папката.
Най-често срещаните причини за казуса с изпращането на имейлите са:
- За изпращането на имейлите се използва вградената мейл функционалност в WordPress.
- Друга възможност е, ако се използва плъгин за изпращане на имейлите през SMTP, в който настройките не са въведени коректно.
А най-често срещаната причина писмата да попадат в СПАМ папката е, когато за изпращането на мейлите се използва вградената функционалност на WordPress за изпращане на имейли.
Как по подразбиране WordPress изпраща имейли: WordPress използва PHP функцията mail()
за изпращане на имейли от сайта. Към тази вградена функционалност няма опции за управление и активиране на SMTP удостоверяването (да се промени името на изпращача, да се въведе реален имейл адрес и неговата парола и писмата да се изпращат през мейл сървъра към домейна).
По подразбиране в тези имейли името на изпращача е „WordPress“, а адресът, който се показва като изпращач, е wordpress@mysite.com
. Много анти-СПАМ филтри може да приемат тези писма като СПАМ.
За да си гарантирате, че писмата от сайта ще се изпращат безпроблемно и няма да попаднат в СПАМ папката, използвайте плъгин за SMTP изпращане на имейлите. С него ще можете да зададете коректно име и имейл адрес за изпращача.
В тази статия ще Ви покажем в няколко стъпки как да поправите изпращането на имейли от WordPress, така че писмата да се изпращат и доставят успешно в пощата на получателите и да не попадат в СПАМ папката.
1. Имейл адрес, от който ще се изпращат имейлите
За коректното изпращане на мейли от сайта ще Ви е нужен реален имейл адрес с Вашия домейн, например office@mysite.com
, no-reply@mysite.com
, info@mysite.com
, news@mysite.com
или подобен.
Създайте имейл адрес или през Вашия клиентски профил в superhosting.bg, или през cPanel » Имейл акаунти.
Запомнете паролата за имейл адреса, защото ще Ви трябва при настройката за изпращането на имейлите.
2. Инсталиране и настройка на WP Mail SMTP
За да може да се използва SMTP мейл сървъра (с реалния имейл адрес) за изпращане на имейли от сайта, е нужно да се инсталира допълнителен плъгин в WordPress.
Има различни плъгини например WP Mail SMTP by WPForms, Easy WP SMTP, Post SMTP Mailer/Email Log и други.
Тук ще използваме най-популярния от тях (с над 2 млн. активни инсталации): WP Mail SMTP.
Инсталирайте и активирайте плъгина през Разширения » Добавяне на още.
Използвайте съветника за настройка или отворете настройките на плъгина (Go back to the Dashboard » WP Mail SMTP » Settings » таб General), за да ги въведете ръчно. Не са сложни.
Настройка през съветника за настройка
Ако решите да използвате съветника за настройка, изберете Let’s Get Started.
Изберете Other SMTP.
Въведете за SMTP хост името на хостинг сървъра, изберете без криптиране (None), въведете порт 25 и деактивирайте Auto TLS.
Включете SMTP удостоверяването (Authentication) и въведете имейл адреса и неговата парола.
Въведете име и имейл адрес, които ще се показват като подател на писмата.
Завършете настройките.
Настройка ръчно през настройките на плъгина
Дори и да сте минали през съветника за настройка, прегледайте настройките WP Mail SMTP » Settings » таб General.
Настройки за показване на име и имейл на подателя:
- From Name: име на изпращача (например името на сайта);
- Force From Name – ако опцията е активирана, това име за изпращача ще се използва за всички и всякакви имейли, които се изпращат от сайта, дори за тези, изпращани от други плъгини в сайта;
- From Email: посоченият тук имейл адрес ще се показва като изпращач, но не е задължително да е същият, като този от който реално се изпращат писмата; например писмата се изпращат от
no-reply@mysite.com
, но се показва на получателя мейлnews@mysite.com
; в случай че не сте сигурни защо трябва да използвате различни имейли, въведете този, от който реално се изпращат писмата;- Force From Email – по същия начин като името на изпращача, ако е активирано, този имейл адрес ще се показва като изпращач за всеки имейл, изпратен от сайта;
- Return Path: ако е активирано, обратните имейли и отговорите на писмата ще се изпращат към имейл адреса, посочен в полето From; в противен случай ще се изпращат към имейл адреса, от който реално е изпратено писмото;
Настройка на метод на изпращане на мейлите:
- Mailer: изберете Other SMTP
Настройки за мейл сървър:
- SMTP Host: server.superhosting.bg (името на хостинг сървъра)
- Encryption: None
- SMTP Port: 25
- Auto TLS: изключено (OFF)
Настройки за имейл адреса, от който ще се изпращат имейлите:
- Authentication: Enable Authentication (ON)
- SMTP Username: имейл адресът (office@mysite.com)
- SMTP Password: паролата за този имейл адрес
3. Тествайте изпращането на имейли от сайта
След като завършите настройките на WP Mail SMTP, тествайте дали имейлите се изпращат успешно от сайта.
Можете да тествате по различни начини:
- Използвайте опцията WP Mail SMTP » Settings » таб Email Test.
- Използвайте опцията за ресет на паролата на потребителя Ви (Изгубена парола).
- Ако има контактна форма, опитайте да изпратите съобщение през нея и проверете дали изпраща и се получава имейл.
Отворете WP Mail SMTP » Settings » таб Email Test.
Въведете имейл адрес, на който да се изпрати тестов имейл и щракнете на Send Email.
Проверете резултатите от теста.
Ако получите резултат, че писмото не е изпратено успешно:
- Проверете отново всички настройки на плъгина (SMTP хост, порт, имейл адреса, паролата, дали е активирано SMTP удостоверяването).
- Проверете също дали имейл паролата, която е поставена в настройките, е коректна. Можете бързо да направите проверка за паролата, като се опитате да влезете в уебмейл с нея. Заредете в браузъра:
mysite.com/webmail
(заменете mysite.com с Вашия домейн). В логин формата въведете пълния имейл адрес и отдолу неговата парола. Ако успеете да влезете, значи паролата е коректна.
Ако получите съобщението This test email might have sent, but its deliverability should be improved, това означава, че съобщението е изпратено от системата, но няма гаранция, че ще бъде получено.
- Ако покаже, че SPF или DKIM не са активирани, активирайте ги през cPanel » Имейл удостоверяване.
- Ако покаже, че DMARC не е активиран, можете да го активирате, като добавите един TXT запис в DNS зоната на домейна. Активирането на DMARC не е задължително, но препоръчително. Тази технология предпазва домейна Ви от използването му в измамни имейл съобщения. Вижте повече: DMARC предпазва вашия домейн от изпращане на измамни имейл съобщения | Blog
Проверете пощата, към която сте изпратили тестовия имейл.
Ако няма получено тестово писмо, опитайте да изпратите ново – до друг имейл адрес (с друг домейн). Ако няма писмо и в тази поща, преминете проверките на настройките отново.
Освен активирането на SPF и DKIM, за да сте сигурни, че писмата Ви няма да попаднат в СПАМ папката на получателя, уверете се че в съдържанието им няма елементи, които може да маркират писмото като СПАМ. Вижте повече: Защо писмата, които изпращам, попадат в спам (SPAM) папката? | Blog