През контролния панел cPanel можете да създавате мейл филтри към имейл акаунтите. Има възможност да се създадат филтри, работещи за всички имейл акаунти в хостинг акаунта или отделни филтри за всеки имейл акаунт.
Имейл филтрите, които се създават в cPanel, работят на ниво мейл сървър. Имейл филтрите, които се създават в имейл клиентите/програмите работят на локално ниво и се прилагат след тези на мейл сървъра. Първо мейл сървърът получава писмото, прилага сървърните филтри, след това мейл клиентът го изтегля и тогава се прилагат неговите филтри (от самия мейл клиент).
Имейл филтрите, които се създават на ниво мейл сървър (в cPanel) са активни и когато имейл клиентите, които проверяват дадената поща, са офлайн.
Филтър за всички имейл акаунти можете да създадете през меню „Филтри на ниво хостинг акаунт“ » „Създаване на нов филтър„.
Филтър за отделен имейл акаунт можете да създадете от меню „Филтри на ниво имейл акаунт„.
От списъка с имейл акаунти кликвате на Управление на филтрите, вдясно от избрания имейл акаунт и след това на „Създаване на нов филтър„.
Създаване на нов мейл филтър
За да създадете нов филтър, изберете „Създаване на нов филтър„.
Име на филтъра: Попълнете име на филтъра. Добра практика е да се задава име, което дава насока относно действията на филтъра. Името на филтъра трябва да бъде уникално. Ако зададете име на филтър, който вече съществува, старият филтър ще бъде презаписан.
Правила: След това е необходимо да попълните правилата, по които ще се извършва проверка на съобщенията. Попълнете условията, на които да отговаря един имейл. Например, както е посочено на изображението: ако в полето От: (From:) се съдържа думата spamdomain.com, или в Темата (Subject:) на съобщението присъства думата spamword, тогава премини към изпълнение на посочените по-долу действия.
Действия: Изберете какво да се случи с писмото, след като едно или всички правила са дали положителен резултат. Например: Доставяне на писмото в определена папка, Пренасочване към имейл адрес, Отхвърляне с грешка и други.
Когато добавяте повече от едно правило, може да изберете:
или – достатъчно е само едно от двете правила да има положителен резултат, за да се приложи действието;
и – и двете правила трябва да дадат положителен резултат, за да се приложи действието;
Един филтър може да съдържа множество правила, с няколко действия. Според подредбата на правилата и действията, в същата последователност ще се прилагат проверките върху полученото имейл съобщение.
Натиснете бутона „Добавяне„. Филтърът е създаден успешно.
Доставяне в папка
Ако има създадени папки в имейл акаунта, които са на кирилица, имената им няма да се визуализират коректно в списъка с папки.
За да може папките с имена на кирилица да се покажат правилно в списъка, ще е нужно те да са създадени с UTF-8 енкодинг.
1. Първо е нужно да активирате опцията за използване на UTF-8 енкодинг за имената на папките през cPanel » Имейл акаунти – за системния имейл акаунт cpuser (Default) изберете Управление.
След като тази опция е активирана, новите папки, които създавате с имена на кирилица, ще се визуализират коректно в мейл филтрите.
2. Ако искате вече съществуваща папка, която е с име на кирилица, да се визуализира коректно в списъка на мейл филтъра, може да създадете нова папка с подобно име.
След това, ако има писма в предишната папка, може да ги прехвърлите в новата, която вече се показва правилно в мейл филтъра.
Тестване на мейл филтър
Можете да тествате как филтърът би обработил имейл. Това можете да направите, като натиснете бутон „Обратно„.
Най-долу на страницата ще видите раздел „Тестване на филтър„.
Въведете текст или дума, в подходящия мейл хедър, за да видите как ще бъде обработен тестов имейл, с текущите филтри.
Например, за примерния филтър посочен по-горе, в хедъра Subject: (Тема) дописваме думата spamword и след това тестваме с Тестване на филтър.
В резултатите може да се види кои правила са дали положителен резултат:
The Filter has matched the following condition(s):
$header_from: contains spamdomain.com or $header_subject: contains spamword
$header_subject: contains spamword