https://help.superhosting.bg/e-mail-filters.html
  • bg

Хостинг, Домейни, Виртуални сървъри (VPS), Managed VPS, SSL сертификати

Създаване и настройка на мейл филтри в cPanel

Имейл (e-mail)
филтри, имейл филтри, филтриране на имейл, mail filters

През контролния панел cPanel можете да създавате мейл филтри към имейл акаунтите. Има възможност да се създадат филтри, работещи за всички имейл акаунти в хостинг акаунта или отделни филтри за всеки имейл акаунт.

Имейл филтрите, които се създават в cPanel, работят на ниво мейл сървър. Имейл филтрите, които се създават в имейл клиентите/програмите работят на локално ниво и се прилагат след тези на мейл сървъра. Първо мейл сървърът получава писмото, прилага сървърните филтри, след това мейл клиентът го изтегля и тогава се прилагат неговите филтри (от самия мейл клиент).

Имейл филтрите, които се създават на ниво мейл сървър (в cPanel) са активни и когато имейл клиентите, които проверяват дадената поща, са офлайн.

Филтър за всички имейл акаунти можете да създадете през меню "Филтри на ниво хостинг акаунт" » "Създаване на нов филтър".

Филтър за отделен имейл акаунт можете да създадете от меню "Филтри на ниво имейл акаунт".

От списъка с имейл акаунти кликвате на Управление на филтрите, вдясно от избрания имейл акаунт и след това на "Създаване на нов филтър".

Създаване на нов мейл филтър

За да създадете нов филтър, изберете "Създаване на нов филтър".

Създаване на нов имейл филтърИме на филтъра: Попълнете име на филтъра. Добра практика е да се задава име, което дава насока относно действията на филтъра. Името на филтъра трябва да бъде уникално. Ако зададете име на филтър, който вече съществува, старият филтър ще бъде презаписан.

Правила: След това е необходимо да попълните правилата, по които ще се извършва проверка на съобщенията. Попълнете условията, на които да отговаря един имейл. Например, както е посочено на изображението: ако в полето От: (From:) се съдържа думата spamdomain.com, или в Темата (Subject:) на съобщението присъства думата spamword, тогава премини към изпълнение на посочените по-долу действия.

Действия: Изберете какво да се случи с писмото, след като едно или всички правила са дали положителен резултат. Например: Доставяне на писмото в определена папка, Пренасочване към имейл адрес, Отхвърляне с грешка и други.

Когато добавяте повече от едно правило, може да изберете:
или - достатъчно е само едно от двете правила да има положителен резултат, за да се приложи действието;
и - и двете правила трябва да дадат положителен резултат, за да се приложи действието;

Един филтър може да съдържа множество правила, с няколко действия. Според подредбата на правилата и действията, в същата последователност ще се прилагат проверките върху полученото имейл съобщение.

Натиснете бутона "Добавяне". Филтърът е създаден успешно.

info-iconБележка: Филтърът ще обработва новите имейли, които се получават. Вече получените имейли няма да бъдат обработени.

Доставяне в папка

Ако има създадени папки в имейл акаунта, които са на кирилица, имената им няма да се визуализират коректно в списъка с папки.

За да може папките с имена на кирилица да се покажат правилно в списъка, ще е нужно те да са създадени с UTF-8 енкодинг.

1. Първо е нужно да активирате опцията за използване на UTF-8 енкодинг за имената на папките през cPanel » Имейл акаунти - за системния имейл акаунт cpuser (Default) изберете Управление.

След като тази опция е активирана, новите папки, които създавате с имена на кирилица, ще се визуализират коректно в мейл филтрите.

2. Ако искате вече съществуваща папка, която е с име на кирилица, да се визуализира коректно в списъка на мейл филтъра, може да създадете нова папка с подобно име.

След това, ако има писма в предишната папка, може да ги прехвърлите в новата, която вече се показва правилно в мейл филтъра.

Тестване на мейл филтър

Тестване на имейл филтриМожете да тествате как филтърът би обработил имейл. Това можете да направите, като натиснете бутон "Обратно".

Най-долу на страницата ще видите раздел "Тестване на филтър".

Въведете текст или дума, в подходящия мейл хедър, за да видите как ще бъде обработен тестов имейл, с текущите филтри.

Например, за примерния филтър посочен по-горе, в хедъра Subject: (Тема) дописваме думата spamword и след това тестваме с Тестване на филтър.

В резултатите може да се види кои правила са дали положителен резултат:
The Filter has matched the following condition(s):
$header_from: contains spamdomain.com or $header_subject: contains spamword
$header_subject: contains spamword

info-iconВажно: Подхождайте внимателно към създаването на филтри, защото неправилно конфигуриран филтър може да доведе до загуба на имейл кореспонденция.

500px270px
SuperHosting.BG
All rights reserved © 2005-2019 , www.superhosting.bg