Управлението на създаден имейл акаунт в cPanel се извършва през меню Имейл акаунти » Управление.
През това меню можете да променяте паролата за имейл акаунта, дисковата квота и ограниченията му.
🔗 Имейл акаунти в cPanel | Help
Сигурност
За да промените паролата за имейл акаунта, въведете нова в полето Нова парола.
Използвайте бутона Генериране, за да създадете максимално силна и сложна парола.
🔗 Как да променя паролата за имейл акаунт? (видео) | Help
🔗 Няколко съвета при избора на подходяща парола | Help
Дисково пространство
Можете да зададете определен размер за пространството, което имейл акаунтът може да използва. Дисковото пространство за имейл акаунта се заделя от общото пространство на хостинг акаунта.
За квота на пощенска кутия може да зададете определен размер или да изберете опцията „Неограничена„.
Когато зададената квота се запълни, получаването и изпращането на имейл съобщения от този имейл акаунт ще бъде невъзможно.
🔗 Как да променя квотата на имейл акаунт? | Help
🔗 Как се изчислява пространството, заето от пощенските кутии? | Help
🔗 Дисково пространство, заето от имейл акаунтите в cPanel | Help
Ограничения
Можете да спирате и разрешавате определени функционалности на имейл акаунтите. За всеки имейл акаунт може да се поставят ограничения за получаване и изпращане на имейл съобщения и използване.
Можете да управлявате три действия с мейл акаунта:
- разрешаване/спиране на входящите писма (получаване),
- разрешаване/спиране/задържане на изходящите писма (изпращане) и
- разрешаване/спиране на достъпа до имейл акаунта (вход).
При активирана опция „Задържане“ за даден имейл акаунт, изходящите писма остават на изчакване в опашката на мейл сървъра и не се изпращат. Когато от този имейл акаунт се направи опит да се изпрати писмо, във входящата кутия се получава имейл нотификация, че изходящите писма са задържани (Sender email@goodexample.eu has an outgoing mail hold.). При деактивиране на опцията, писмата, които все още се намират в опашката на мейл сървъра, ще бъдат изпратени след определен период от време (около час).
Изтриване на имейл акаунт
От тук можете да изтриете имейл акаунта. При изтриването на имейл акаунта се изтрива цялата мейл кореспонденция и информация за акаунта.
Системен имейл акаунт
В списъка с имейл акаунти е наличен и системният имейл акаунт за cPanel.
Този имейл акаунт се създава при създаване на хостинг акаунта и се използва за получаване на системна информация. Този акаунт не се използва за потребителска имейл кореспонденция, не може да се изпращат имейл съобщения от него.
Този акаунт не може да бъде изтрит.
Настройките, които може да се управляват за него са Споделена адресна книга и UTF-8 имена на папки.
Споделена адресна книга
Когато тази опция е активирана, всички имейл акаунти ще имат достъп до системно управляваната адресна книга за акаунта. Ако опцията е деактивирана, само системния имейл акаунт ще я използва.
UTF-8 имена на папки
За да може папките с имена на кирилица да се показват правилно в мейл филтрите, уебмейл и имейл клиентите, ще е нужно те да са създадени с UTF-8 енкодинг.
1. Първо е нужно да активирате опцията за използване на UTF-8 енкодинг за имената на папките през cPanel » Имейл акаунти – за системния имейл акаунт cpuser (Default) изберете Управление.
След като тази опция е активирана, новите папки, които създавате с имена на кирилица, ще се визуализират коректно в мейл филтрите/клиентите.
2. Ако искате вече съществуваща папка, която е с име на кирилица, да се визуализира коректно, може да създадете нова папка с подобно име.
След това, ако има писма в предишната папка, може да ги прехвърлите в новата, която вече се показва правилно в уеб/мейл клиента.