През това меню в cPanel можете много бързо да проверите и освободите дисково пространство в хостинг акаунта, като премахнете стара и ненужна имейл кореспонденция от пощенските кутии.
За да проверите какво е заетото дисково пространство за даден имейл акаунт, първо го изберете от падащото меню (1).
Когато папките в пощенската кутия са много, използвайте опцията за търсене (2), като въведете част или цялото име на папката.
В списъка със съдържанието на имейл акаунта, ще се вижда името на папката, броя съобщения в нея, заетото дисково пространство и действията, които можете да извършите върху това съдържание – изтриване.
Разчистване на съдържанието в имейл акаунтите
От опцията Управляване можете да изтривате съдържанието в дадена папка на пощенската кутия, като изберете един от няколко налични параметъра, на който трябва да отговарят писмата:
1 година или повече
Тази опция ще изтрие всички писма в папката, които са на възраст 1 година или повече. Тоест датата на писмото е от преди една година или повече.
30 MB или повече
Всички писма, които са с размер 30 MB или по-големи ще бъдат изтрити.
По-рано прегледани
Всички писма, които са прочетени, ще бъдат изтрити.
Всички съобщения
Абсолютно всички съобщения в папката ще бъдат изтрити.
Други
Чрез тази опция можете да зададете по-точни и специфични критерии, на които трябва да отговарят писмата, за да бъдат изтрити. Например можете да потърсите по определена дума в съдържанието на писмото (body) или от точно определен изпращач (from).
За търсенето се използват специални системни ключови думи. Например ако искате да изтриете всички писма, които са нови (непрочетени) и по-големи от 50 килобайта, може да използвате няколко ключови думи в комбинация:
NEW LARGER 50k
Ключовата дума NEW означава ново имейл съобщение, което все още не е прочетено. Думата LARGER означава, че размерът на писмото трябва да е по-голям, от този посочен като параметър след думата.
За да потърсите всички писма, съдържащи определена дума в текста си, например “дума”, може да използвате:
BODY дума
Изтриване на писма, които са преместени от друг сървър
При изтриване на писма по показател „дата“ например с дата от преди „1 година или повече“ или с команда „savedbefore 2weeks„, системата ще провери датата на самия файл на писмото, не датата, която е посочена в хедърите на писмото.
Имейл съобщенията имат хедър Date:, който се задава от имейл клиента на изпращача на писмото. Това е датата, на която изпращачът е кликнал на бутона Send например. Тази дата може да се различава от датата на получаване на писмото, която се съдържа в мейл хедъра Received.
Когато писмата са премествани от един сървър на друг или възстановени от бекъп, то датата на файловете им може да се различава от реалната дата на писмото (Date).
За да може системата да засече реалната дата на писмата, може да се използват специфичните команди:
SENTBEFORE дата
Тази команда ще провери хедъра „Date“ в имейл съобщението. Ще бъдат маркирани писмата с дата, преди посочената в командата.
SENTON дата
Тази команда ще провери хедъра „Date“ в имейл съобщението. Ще бъдат маркирани писмата с дата, отговаряща на посочената в командата.
SENTSINCE дата
И тази команда ще провери хедъра „Date“ в имейл съобщението. Ще бъдат маркирани писмата с дата, отговаряща на или след посочената в командата.