Писмата в даден имейл акаунт представляват файлове, които са записани в определена системна директория в хостинг акаунта.
Прехвърлянето на имейл кореспонденция, от един cPanel хостинг акаунт в друг, представлява прехвърляне на файлове – сваляне на писмата от единия и качването им в другия хостинг акаунт.
За прехвърлянето следвайте следните стъпки:
- (1) създаване на имейл акаунтите,
- (2) сваляне на писмата и
- (3) качването им в другия хостинг акаунт.
1) Създаване на имейл акаунтите в новия хостинг акаунт
Всички имейл акаунти, които искате да прехвърлите, трябва първо да бъдат създадени в контролния панел cPanel на новия хостинг акаунт. Подробни инструкции как да създадете имейл акаунт можете да на намерите в статията: Как да създам имейл акаунт (пощенска кутия)?
2) Сваляне на писмата от стария хостинг акаунт
Имейл съобщенията се намират в директория mail
:
/home/cpuser/mail
Освен писмата, за всеки един имейл акаунт в системна директория се съхранява информация за паролата му, квотата, създадените филтри и други системни мейл настройки. Тази информация се съдържа в отделна системна папка:
/home/cpuser/etc
Имейл кореспонденцията
Преди да свалите писмата локално на вашия компютър, може да ги компресирате в един единствен архивен файл. По този начин ще сваляте само един файл, вместо стотици или хиляди файлове.
Прехвърлянето на само един файл значително ще ускори процедурата по прехвърляне на мейл кореспонденцията.
В mail
директорията ще видите поддиректории за всеки един домейн, към който има създадени имейл акаунти. А в тези директории за всеки имейл акаунт ще има поддиректория със съответното име.
Ако ще премествате цялата имейл кореспонденция за даден домейн, достъпете директория mail
(1), маркирайте директорията на домейна (без да влизате в нея) (2) и от менюто на Файловия мениджър изберете Компресиране (3).
Изберете една от технологиите за компресиране и след като системата приключи с действието ще имате един архивен файл, със същото име като директорията, но с добавено окончание на архив (4).
Ако искате да преместите само определен имейл акаунт влезте в директорията на домейна и компресирайте само директорията на имейл акаунта.
Препоръчителният и най-удобен начин след това за сваляне и качване на този архивен файл е през FTP. След като се свържете със стария хостинг акаунт по FTP, свалете локално архивния файл (4) и отново по FTP го качете в новия акаунт.
Ако премествате кореспонденцията всички домейни може да изтеглите и цялата директория mail
(или нейно компресирано копие » Компресиране).
Паролите, мейл филтрите, квотите
Тези данни се съдържат в директория home/cpuser/etc/myspersite.com
.
Ако искате да прехвърлите и паролите на имейл акаунтите, в директорията на домейна ще намерите файла shadow
. Копирайте този файл в новия хостинг акаунт, в същата директория.
Мейл филтрите се съдържат в папки, с името на дадения имейл акаунт например home/cpuser/etc/mysupersite.com/email1
.
Зададените квоти също може да се прехвърлят, като копирате файла quota
, намиращ се също в директорията на домейна.
3) Качване на писмата в новия хостинг акаунт
Свържете с новия хостинг акаунт по FTP, достъпете директория mail
и ако там вече съществува директория със същото име на домейн, преименувайте я. Качете архивния файл в mail
директорията и го разархивирайте там с опцията на Файловия мениджър » Разархивиране. След разархивиране ще се появи директория с името на домейна.
В зависимост от това в коя директория на стария акаунт е направен архивния файл, трябва да го качите в същата директория в новия акаунт, след което да го разкомпресирате.
Тестване
След като сте изпълнили горепосочените стъпки, препоръчително е да достъпите имейл адресите от новия акаунт, за да се уверите дали имейл кореспонденцията се визуализира коректно. Ако домейнът все още не е насочен с DNS записи към новия акаунт, можете да използвате алтернативния адрес за достъп до уебмейл:
http://server.superhosting.bg:2095
или
https://server.superhosting.bg:2096
– server е името на сървъра, на който е разположен хостинг акаунта;
В случай че не сте сигурни какво е името на сървъра, можете да направите проверка в контролния панел cPanel. След като се логнете в контролния панел в секция „Основна информация“ вдясно кликнете на линка „Информация за сървъра и версии на софтуер„, където ще намерите поле „Име на сървъра„.