За подписване с електронен подпис на pdf и word документи ще Ви е нужен ел. подпис и софтуер за подписване. Всеки подписан електронен документ има същата валидност, както ако е използван саморъчен подпис положен на хартия.
Вижте повече за 🔗 Електронно подписване на документи | Help
Какво е необходимо за подписване на документ с електронен подпис?
1. Електронен подпис
Необходимо е да разполагате с електронен подпис.
Електронен подпис се издава от Доставчик на Удостоверителни Услуги (ДУУ) като: B-Trust, InfoNotary, StampIt.
Освен стандартните електронни подписи, за които се използват смарт карти, вече можете да използвате такива, за които Ви трябва само мобилно приложение и достъп до интернет. Пример за такъв ел. подпис е Облачният КЕП B-TRust.
2. Приложение за подписване с електронен подпис
За подписване с електронен подпис трябва да инсталирате необходимите драйвери и приложения, които се предоставят от издателя на електронни подписи.
Програми и приложения за подписване с електронен подпис на доставчици B-Trust, InfoNotary, StampIt:
- Инсталиране на електронни подписи, Desktop Signer (B-Trust);
- Автоматичен инсталатор, InfoNotary e-Doc Signer (InfoNotary);
- Автоматичен инсталатор, DSTool (StampIt).
Подписване на заявка/пълномощно за BG домейн с електронен подпис
Когато регистрантът на BG домейна е юридическо лице, електронният подпис, с който се подписва документът, трябва задължително да е фирмен, издаден на лице, управляващо фирмата (организацията). Това може да е подпис на управител, изпълнителен директор, председател и т.н. в зависимост от статута на фирмата (организацията). Ако регистрантът e физическо лице, електронният подпис трябва да е личен.
1. Заявка/пълномощно за BG домейн
Необходимите документи (заявка или пълномощно) за регистрацията на BG домейн се изпращат в имейл, след като данните за регистранта бъдат попълнени в клиентския профил в superhosting.bg.
От получения имейл свалете и запишете файла локално на вашия компютър.
2. Отворете папката с файла
Отворете папката, където е записан файлът. Но не отваряйте самия файл.
3. Кликнете с десен бутон на мишката върху файла
В зависимост от инсталираната програма за подписване, изберете опцията за подписване:
- Desktop Signer (B-Trust);
- InfoNotary e-Doc Signer – Подпиши (InfoNotary);
- DSTool Sign… (StampIt).
В случай че се предостави опция, изберете Attached Signature (InfoNotary).
При подписването на документа трябва да се избере опцията „Attached signature“ и документът не трябва да се криптира (архивира). Документът трябва да се подпише като затворен файл, не трябва да е отворен с текстообработваща програма от типа на Adobe Reader, Microsoft Word и т.н.
5. Изберете подписа и въведете ПИН кода му
Ако имате повече от един електронен подпис, изберете подходящия и въведете неговия ПИН код.
6. Завършете процедурата по подписване на файла
В зависимост от използвания софтуер, готовият подписан файл ще е с разширение .p7s или .p7m.
Например, ако файлът е озаглавен document.pdf след подписването става document.pdf.p7m.
7. Изпратете подписания файл в мейл
Изпратете подписания файл в мейл до sales@superhosting.bg.
Домейните .BG / .БГ може да са една много полезна добавка към маркетинга на бранда. Един от плюсовете на домейните на кирилица е, че те се запомнят много по-лесно.