Когато се използва протоколът POP3, папката за изпратените писма се намира локално на устройството, от което се работи с пощата. Изпратените писма се виждат само през използвания мейл клиент, само на това устройство.
Когато се използва протоколът IMAP, папката за изпратените писма се намира на мейл сървъра и е с име Sent. Всички уеб/мейл клиенти, които са настроени да използват IMAP протокола ще използват тази папка за записване на изпратените писма.
При използване на уебмейл клиентите, изпратените писма се записват в коректната мейл папка Sent.
Възможно е някои имейл клиенти като Outlook (MS Office) или Mac Mail да не успеят да засекат основната INBOX системна папка за имейл акаунта и поради това да създадат и използват собствена папка за изпратените писма – Sent Items.
В случай че папката Sent липсва или не се синхронизира във всичките имейл клиенти, проверете следните настройки и опции във всеки един използван имейл клиент.
Задаване на основната (root) IMAP папка в имейл клиента
За да може изпратените писма да се записват в една папка Sent на мейл сървъра и да се виждат и синхронизират във всички уеб/мейл клиенти и устройства, от които се работи с дадената поща, понякога е нужно да се укаже основната (root) IMAP папка (Path prefix) за имейл акаунта, която е INBOX.
В тези мейл клиенти, които има проблем с папката за изпратените писма или със синхронизирането на папките, трябва да се посочи основната (root) IMAP папка (path prefix):
IMAP path prefix: INBOX
Настройката за IMAP path prefix може да се провери във всеки един използван мейл клиент и да се коригира, ако е нужно (възможно).
MS Office Outlook (IMAP path prefix)
За да се покажат всички папки в имейл клиента Outlook 2013/2016, задайте INBOX в IMAP path prefix в настройките му:
- Отворете Настройки на акаунти (Account Settings) и отново Настройки на акаунти (Account Settings).
- Маркирайте акаунта и кликнете на Промяна (Change).
- Отворете Още настройки.. (More Options…) и таб Разширени (Advanced).
- В опцията Път до главната папка (Root folder path) въведете INBOX.
- Запишете настройките и рестартирайте имейл клиента.
Ако в Outlook липсват определени папки след това, може да е нужно да се абонирате за тях, вижте как: MS Outlook – Абониране (subscribe) за IMAP папки.
Помощна информация за настройка на Sent папката, за предишни версии на Outlook 2003 – 2010: https://www.msoutlook.info/question/486
macOS, iOS устройства (IMAP path prefix)
В Mac Mail клиента (macOS) можете да зададете IMAP основната папка в настройките:
- Отворете настройките на имейл акаунта Mail » Preferences.
- В Accounts изберете акаунта и отваряте таб Server Settings.
- Отворете Advanced IMAP Settings и в IMAP path prefix: въведете INBOX
- Запишете промените.
След това проверете настройката за Sent папката:
- Отворете настройките Mail » Preferences.
- В Accounts изберете акаунта
- Отворете Mailbox Behaviors и за Sent Mailbox: уверете се, че е зададено INBOX/Sent.
- Запишете промените, тествайте изпращането на имейл и проверете в коя папка се записва.
За мобилните iOS устройства:
- Отворете Settings » Mail.
- Изберете акаунта и отворете Advanced.
- в раздел Incoming settings проверете IMAP Path Prefix: и въведете INBOX
- Запишете промените.
Android – вграден мейл клиент (IMAP path prefix)
При Android устройствата, IMAP Path Prefix може да се зададе при добавяне на имейл акаунт. Промяна на тази настройка се извършва през:
- Настройките – Settings » Accounts.
- Избирате акаунта и в Incoming settings проверете IMAP path prefix: и въведете INBOX
Липсват определени папки в мейл клиента
Ако не виждате определена папка в имейл клиента, но няма проблем със синхронизирането на останалите папки, то може да се абонирате (subscribe) за липсващата папка.
В случай че IMAP папките на имейл акаунта не се показват в мейл клиента, можете да се абониране (subscribe) за тях, за да се покажат отново.
⇒ Абониране (subscribe) за мейл папки в Roundcube