Управлението на хостинг акаунта се извършва през контролен панел cPanel.
През контролния панел cPanel се управляват сайтовете, файловете, директориите, имейлите, FTP акаунтите, базите данни, Add-on домейни, паркирани домейни, бекъп на данните и други.
Административното управление на услугите се извършва през клиентския профил в superhosting.bg.
🔗 Панели за управление (клиентски профил, хостинг панел, сайт администрация) | Help
1. Контролен панел на хостинг акаунта
За управлението на хостинг акаунта се ползва контролен панел cPanel.
През cPanel можете да управлявате файловете, директориите, пощенските кутии, FTP акаунтите, базите данни, бекъпите и много други функции в хостинг акаунта.
🔗 Контролен панел (cPanel) | Help
🔗 Как да осъществя достъп до контролния панел cPanel? | Help
🔗 Как да променя паролата за контролния панел cPanel? | Help
🔗 Как мога да се свържа с хостинг сървъра? | Help
2. Качване на уеб сайт в хостинг акаунта
За да качите уеб сайт, е необходимо съдържанието му (директории и файлове) да се разположи в хостинг акаунта в директория /public_html.
Съдържанието на уеб сайта представлява директории и файлове. За да може уеб сайтът да работи на сървъра, основният му файл задължително трябва да бъде озаглавен „index„, изписан изцяло с малки букви: indеx.html, index.htm или index.php.
Преди да качите файловете, от които се състои уеб сайтът, трябва да изтриете или преименувате служебния файл „index.html“ в директория „public_html„.
Качването на файловете за сайта се извършва през FTP, като за целта се ползва FTP клиентска програма.
🔗 Къде трябва да разположа файловете на моя уеб сайт? | Help
🔗 Как да кача сайта си на сървъра? | Help
🔗 Основни директории в хостинг акаунт със cPanel | Help
🔗 Какво представлява Document Root? | Help
🔗 Каква е разликата между директориите public_html и www? | Help
3. Директории и файлове в хостинг акаунта
За достъп и управление на директориите и файловете в хостинг акаунта може да използвате FTP клиент или Файлов мениджър в cPanel.
🔗 Файлов мениджър в cPanel | Help
🔗 Управление на файловете в хостинг акаунта през отдалечен достъп | Help
🔗 Разархивиране на файлове в контролния панел cPanel | Help
🔗 Скрити файлове (Hidden files) | Help
🔗 Защита на директория с потребителско име и парола | Help
4. Преглед на сайта, без домейнът да е насочен към хостинг акаунта
За да работите с вашия сайт и да го тествате от хостинг акаунта ви, без да сте насочвали домейна или след като сте променили DNS-ите му и изчаквате опресняването на DNS информацията, може да направите настройка на вашия hosts файл (на вашия компютър).
🔗 Как мога да достъпя сайта си преди да съм променил DNS записите? | Help
5. Повече от един уеб сайт в хостинг акаунта
Освен основния домейн, с който е активиран хостинг акаунта, можете да добавяте допълнителни домейни. Добавянето на нов домейн в хостинг акаунта, като Add-On домейн, ви позволява да имате още един сайт.
🔗 Какво е Add-On домейн? | Help
🔗 Как да добавя Add-On домейн към акаунта ръчно? | Help
6. Няколко домейна – един уеб сайт
Когато искате да добавите в хостинг акаунта няколко домейна, които да зареждат съдържанието на един единствен сайт, тогава ги добавяйте като Паркирани домейни.
🔗 Какво е Паркиран домейн? | Help
🔗 Как да паркирам домейн в акаунта ръчно? | Help
7. DNS (нейм сървъри)
За да асоциирате избран от вас домейн с хостинг акаунта е необходимо да му зададете коректните нейм сървъри. Кои са нейм сървърите за хостинг акаунта може да разберете, след като влезете в клиентския профил, кликвате на Хостинг акаунти и вдясно от акаунта кликвате на Детайли.
Информация за нейм сървърите е изпратена на контактния имейл адрес, веднага след активиране на хостинг акаунта.
🔗 Какви са вашите DNS настройки (DNS сървъри на СуперХостинг)? | Help
Всеки от сървърите на СуперХостинг.БГ има свои собствени нейм сървъри. Ако за домейна са зададени нейм сървъри на СуперХостинг.БГ, това не означава, че те са на сървъра, на който е разположен вашия хостинг акаунт.
🔗 Как да насоча домейна към хостинг акаунта ми? | Help
🔗 Насочване на поддомейн от един cPanel хостинг акаунт към друг | Help
Нейм сървърите (DNS) можете да промените през контролен панел предоставен ви от регистратора на домейна.
🔗 Как да променя DNS (нейм сървърите) на домейна? | Help
Периодът на опресняване на DNS-те продължава от 2 до 48 часа. През този период домейнът няма да бъде активен.
🔗 Какви нейм сървъри (DNS) са зададени за домейна? | Help
🔗 Промяна на DNS настройките на домейн | Help
8. Имейл акаунти (пощенски кутии)
Хостинг услугата предлага възможност да създадете имейл адреси (пощенски кутии) към вашия домейн. Например ако домейнът ви е mysupersite.com, то можете да си направите имейл moetoime@mysupersite.com, info@mysupersite.com, office@mysupersite.com и други.
Създаване на имейл адрес
Пощенски кутии можете да създадете през вашия клиентски профил в superhosting.bg или през контролния панел cPanel.
🔗 Създаване и управление на пощи през клиентския профил | Help
🔗 Как да създам имейл акаунт (пощенска кутия) през cPanel? | Help
Проверка на пощата
След като вече имате създадени пощенски кутии, можете да работите с тях, да проверявате за получени съобщения и да изпращате имейли или през имейл клиент или през уеб мейл.
🔗 Как мога да проверявам пощата си след като имам създаден имейл акаунт? | Help
🔗 Как да проверя пощата си чрез уеб мейл? | Help
🔗 Настройка на имейл клиент: Mozilla Thunderbird, MS Outlook 2016, Android, iPhone | Help
Настройки на пощенска кутия
Към пощенските кутии може да се създават филтри, автоматични отговори, имейл пренасочвания и други.
🔗 Управление на имейл акаунти в cPanel | Help
🔗 Как да променя паролата за имейл акаунт? | Help
🔗 Настройка на имейл филтри в cPanel | Help
🔗 Как да създам автоматичен отговор? | Help
🔗 Как да създам имейл пренасочване? | Help
В Блога: 🔗 Имейл?! Вие ни попитахте, а ние отговаряме (Видео) | Blog
9. Бази данни
Създаване на бази данни се извършва през cPanel » MySQL бази данни. Базите данни можете да управлявате или през контролния панел cPanel » phpMyAdmin или отдалечено чрез външно приложение.
🔗 Управление на базите данни (MySQL/PostgreSQL) | Help
🔗 Как да създам и ползвам MySQL база данни в моя хостинг акаунт? | Help
🔗 Какъв е адреса на MySQL сървъра? | Help
🔗 Импорт / експорт на база данни през контролен панел cPanel | Help
10. Архив (backup) на данните
През контролния панел cPanel може да се генерира пълен бекъп на хостинг акаунта, от меню „Бекъп“. При генериране на бекъп се прави архив на текущото състояние на хостинг акаунта. Архивът може да бъде свален локално, като така може да се запази копие на информацията в акаунта.
🔗 Backup Manager by SuperHosting | Help
🔗 Генериране на пълен бекъп (full backup) | Help
🔗 Сваляне на архив на Home директорията | Help
Техническа поддръжка
Ако имате някакви затруднения или въпроси, свързани с управлението на хостинг услугите, не се колебайте да се свържете с нас. За целта може да използвате специално разработената система за техническа поддръжка на адрес https://support.superhosting.bg. Вижте и всички контакти.