1. Начало
  2. Често задавани въпроси
  3. 10 съвета за управление на хостинг акаунт

10 съвета за управление на хостинг акаунт

Административното управление на услугите се извършва през клиентския профил в superhosting.bg.

През клиентския профил в superhosting.bg можете да подновявате услуги, да създавате поръчки за нови или допълнителни услуги, да прехвърляте услуги между профили, да редактирате данните за контакт и други.

Управлението на хостинг акаунта се извършва през контролен панел cPanel.

През контролния панел cPanel се управляват сайтовете, файловете, директориите, имейлите, FTP акаунтите, базите данни, Add-on домейни, паркирани домейни, бекъп на данните и други.

🔗 Панели за управление (клиентски профил, хостинг панел, сайт администрация) | Help


1. Контролен панел на хостинг акаунта

Контролен панел на хостинг акаунта

За управлението на хостинг акаунта се ползва контролен панел cPanel.

През cPanel можете да управлявате файловете, директориите, пощенските кутии, FTP акаунтите, базите данни, бекъпите и много други функции в хостинг акаунта.

🔗 Контролен панел (cPanel) | Help

🔗 Как да осъществя достъп до контролния панел cPanel? | Help

🔗 Как да променя паролата за контролния панел cPanel? | Help

Съвет: За достъп до контролния панел cPanel винаги ползвайте криптирана връзка. Също така задавайте сложна парола за панела, съдържаща големи и малки букви, символи и цифри.

Бонус съвет: В контролния панел cPanel разполагате и със специалните супер инструменти, разработени от СуперХостинг.БГ, с които ще управлявате по-бързо и лесно съдържанието и уеб сайтовете, разположени в хостинг акаунта.

В раздел SuperHosting Tools са налични няколко инструмента, които ще ви помогнат да управлявате съдържанието в хостинг акаунта и най-вече - ще ви спестят много време!

Раздел SuperHosting Speed-Up съдържа инструменти за ускоряване на уеб сайтове. Чрез тези инструменти можете да се възползвате от специални технологии, които не се предлагат по подразбиране в cPanel.

начало ⇑

2. Качване на уеб сайт в хостинг акаунта

Качване на уеб сайт в хостинг акаунта

За да качите уеб сайт е необходимо съдържанието на сайта да се копира в хостинг акаунта в директория /public_html. Съдържанието на даден уеб сайт представлява директории и файлове. За да може уеб сайтът да работи на сървъра, основният му файл задължително трябва да бъде озаглавен "index", изписан изцяло с малки букви: indеx.html, index.htm или index.php.

Преди да качите файловете, от които се състои уеб сайта, трябва да изтриете или преименувате служебния файл "index.html" в директория "public_html".

Качването на файловете за сайта се извършва през FTP, като за целта се ползва FTP клиентска програма.

🔗 Къде трябва да разположа файловете на моя уеб сайт? | Help

🔗 Как да кача сайта си на сървъра? | Help

🔗 Основни директории в хостинг акаунт със cPanel | Help

🔗 Какво представлява Document Root? | Help

🔗 Каква е разликата между директориите public_html и www? | Help

Съвет: За качване на много на брой файлове и директории винаги ползвайте FTP достъп. С FTP клиент много по-лесно, бързо и удобно можете да качвате съдържание в хостинг акаунта.

начало ⇑

3. Директории и файлове в хостинг акаунта

Директории и файлове в хостинг акаунта

За достъп и управление на директориите и файловете в хостинг акаунта може да ползвате FTP достъп с FTP програма или Файловия мениджър в контролния панел cPanel.

🔗 Файлов мениджър в cPanel | Help

🔗 Защита на директория с потребителско име и парола | Help

🔗 Разархивиране на файлове в контролния панел cPanel | Help

🔗 Скрити файлове (Hidden files) | Help

Съвет: Поддържайте хостинг акаунта си в спретнат и подреден вид. Премахвайте ненужните и неизползвани директории и файлове. Файлове, които не искате да са достъпни през уеб, може да разполагате в основната директория на хостинг акаунта - /home/cpaneluser/

начало ⇑

4. Преглед на сайта, без домейнът да е насочен към хостинг акаунта

Преглед на сайта, без домейна да е насочен към хостинг акаунта

За да работите с вашия сайт и да го тествате от хостинг акаунта ви, без да сте насочвали домейна или след като сте променили DNS-ите му и изчаквате опресняването на DNS информацията, може да направите настройка на вашия hosts файл (на вашия компютър).

🔗 Как мога да достъпя сайта си преди да съм променил DNS записите? | Help

Съвет: След като приключите с прегледа на сайта, премахнете добавените редове от hosts файла.

начало ⇑

5. Повече от един уеб сайт в хостинг акаунта

Повече от един уеб сайт в хостинг акаунта

Освен основния домейн, с който е активиран хостинг акаунта, можете да добавяте допълнителни домейни. Добавянето на нов домейн в хостинг акаунта, като Add-On домейн, ви позволява да имате още един сайт.

🔗 Какво е Add-On домейн? | Help

🔗 Лесно и бързо добавяне на домейн към хостинг акаунт | Help

🔗 Как да добавя Add-On домейн към акаунта ръчно? | Help

Съвет: Задавайте директориите за новите сайтове (Add-On домейни) извън директория public_html, например /home/cpaneluser/mysite2/. По този начин информацията в хостинг акаунта има по-структуриран вид и не се получават конфликти между сайтовете.

начало ⇑

6. Няколко домейна - един уеб сайт

Няколко домейна - един уеб сайт

Когато искате да добавите в хостинг акаунта няколко домейна, които да зареждат съдържанието на един единствен сайт, тогава ги добавяйте като Паркирани домейни.

🔗 Какво е Паркиран домейн? | Help

🔗 Лесно и бързо добавяне на домейн към хостинг акаунт | Help

🔗 Как да паркирам домейн в акаунта ръчно? | Help

Съвет: Не изпращайте неволно клиентите си към конкуренцията и подсигурете името на вашия бизнес в Интернет. Резервирайте и други варианти на домейн името, като mysitename.com, mysitename.net, mysitename.org, mysitename.info, mysitename.equipment, mysitename.guru и други. По този начин дори клиентите ви да объркат разширението на домейна, то е по-сигурно че ще попаднат на вашия сайт.

начало ⇑

7. DNS (нейм сървъри)

DNS (Нейм сървъри)

За да асоциирате избран от вас домейн с хостинг акаунта е необходимо да му зададете коректните нейм сървъри. Кои са нейм сървърите за хостинг акаунта може да разберете, след като влезете в клиентския профил, кликвате на Хостинг акаунти и вдясно от акаунта кликвате на Детайли.

Информация за нейм сървърите е изпратена на контактния имейл адрес, веднага след активиране на хостинг акаунта.

🔗 Какви са вашите DNS настройки (DNS сървъри на СуперХостинг)? | Help

Всеки от сървърите на СуперХостинг.БГ има свои собствени нейм сървъри. Ако за домейна са зададени нейм сървъри на СуперХостинг.БГ, това не означава, че те са на сървъра, на който е разположен вашия хостинг акаунт.

🔗 Как да насоча домейна към хостинг акаунта ми? | Help

🔗 Насочване на поддомейн от един cPanel хостинг акаунт към друг | Help

Нейм сървърите (DNS) можете да промените през контролен панел предоставен ви от регистратора на домейна.

🔗 Как да променя DNS (нейм сървърите) на домейна? | Help

Периодът на опресняване на DNS-те продължава от 2 до 48 часа. През този период домейнът няма да бъде активен.

🔗 Какви нейм сървъри (DNS) са зададени за домейна? | Help

🔗 Промяна на DNS настройките на домейн | Help

Съвет: Кои са зададените нейм сървъри за даден домейн може да разберете след справка в Whois регистъра. За да видите актуалното състояние на даден сайт, още преди да се е опреснила новата DNS информация, може да го заредите през уеб прокси.

начало ⇑

8. Имейл акаунти (пощески кутии)

E-mail акаунти

Хостинг услугата предлага възможност да създадете имейл адреси (пощенски кутии) към вашия домейн. Например ако домейнът ви е mysupersite.com, то можете да си направите имейл moetoime@mysupersite.com, info@mysupersite.com, office@mysupersite.com и други.

Създаване на имейл адрес

Пощенски кутии можете да създадете през вашия клиентски профил в superhosting.bg или през контролния панел cPanel.

🔗 Създаване и управление на пощи през клиентския профил | Help

🔗 Как да създам имейл акаунт (пощенска кутия) през cPanel? | Help

Проверка на пощата

След като вече имате създадени пощенски кутии, можете да работите с тях, да проверявате за получени съобщения и да изпращате имейли или през имейл клиент или през уеб мейл.

🔗 Как мога да проверявам пощата си след като имам създаден имейл акаунт? | Help

🔗 Как да проверя пощата си чрез уеб мейл? | Help

🔗 Настройка на имейл клиент: Mozilla Thunderbird, MS Outlook 2016, Android, iPhone | Help

Настройки на пощенска кутия

Към пощенските кутии може да се създават филтри, автоматични отговори, имейл пренасочвания и други.

🔗 Управление на имейл акаунти в cPanel | Help

🔗 Как да променя паролата за имейл акаунт? | Help

🔗 Настройка на имейл филтри в cPanel | Help

🔗 Как да създам автоматичен отговор? | Help

🔗 Как да създам имейл пренасочване? | Help

Съвет: Използвайте сложни пароли за пощенските кутии, съдържащи големи и малки букви, символи и цифри.

В Блога: 🔗 Имейл?! Вие ни попитахте, а ние отговаряме (Видео) | Blog

начало ⇑

9. Бази данни

Бази данни

Създаване на бази данни се извършва през cPanel » MySQL бази данни. Базите данни можете да управлявате или през контролния панел cPanel » phpMyAdmin или отдалечено чрез външно приложение.

🔗 Управление на базите данни (MySQL/PostgreSQL) | Help

🔗 Как да създам и ползвам MySQL база данни в моя хостинг акаунт? | Help

🔗 Какъв е адреса на MySQL сървъра? | Help

🔗 Импорт / експорт на база данни през контролен панел cPanel | Help

Съвет: За всяка нова база данни създавайте и нов потребител за нея - не използвайте само един потребител за всички бази данни в хостинг акаунта. За по-лесно управление и поддръжка използвайте отделна база данни за всеки сайт.

начало ⇑

10. Архив (backup) на данните

Бекъп на данните

През контролния панел cPanel може да се генерира пълен бекъп на хостинг акаунта, от меню "Бекъп". При генериране на бекъп се прави архив на текущото състояние на хостинг акаунта. Архивът може да бъде свален локално, като така може да се запази копие на информацията в акаунта.

🔗 Backup Manager by SuperHosting | Help

🔗 Генериране на пълен бекъп (full backup) | Help

🔗 Сваляне на архив на Home директорията | Help

Съвет: Правете бекъп на данните, винаги преди да се правят промени по сайтовете в хостинг акаунта. По този начин, в случай на необходимост, може да бъде възстановена информация от акаунта.

начало ⇑

Техническа поддръжка

Техническа поддръжка

Ако имате някакви затруднения или въпроси, свързани с управлението на хостинг услугите, не се колебайте да се свържете с нас. За целта може да използвате специално разработената система за техническа поддръжка на адрес https://support.superhosting.bg. Вижте и всички контакти.

Съвет: При отправяне на запитване въвеждайте подробна и описателна информация, за да можем да ви съдействаме максимално бързо и ефективно.

начало ⇑

Обновена: 15.09.2019

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още